Kjapp og trygg hosting for Wordpress

cPanel - Add-on domener

Vet ikke helt om det er samme hos alle hostingselskap som benytter cPanel, men:

Har 2x webpakker som støtter inntil 10 add-on domener hver, men jeg er usikker på hvordan dette fungerer. (support svarer tidvis litt treigt..)

Prøvde å legge til et addon domene, men det endte opp med at det ble minside.no/xx.no, add-on domenet havnet mao bak hoveddomenet, hvis noen forstår :p

Noen som vet hvordan dette fungerer? Må jeg få hostingselskapet til å gjøre slik at add-on domenet kan skrives xx.no istede for f.eks minside.no/xx.no
 

Gaasehud

Medlem
Er vanlig at på FTP får du minside.no/xx.no, men det skal fungere riktig når folk besøker nettsiden. Bare i FTP det kan minne om subdomener.
 

Ståle

Medlem
Når du legger til en domene så vil det opprettes en ny mappe til domenet på hoveddomenet ditt. Altså hoveddomene.tld/nyttdomene.tld

For at du skal kunne bruke nyttdomene.tld er alt du trenger å gjøre å oppdatere name server på det nye domenet hos domenehosten din.
 
Men når jeg besøker add-on domenet, så kommer jeg til siden til hostingselskapet, sånn standard "dette domenet er parkert blablabla"


edit:

Har aldri holdt på med slike ting, kan du enkelt fortelle hvordan jeg gjøre det Ståle? :p
 

Ståle

Medlem
Hvem leier du domenet igjennom?

Hvis du har oppdatert nameservene så kan det ta opptil 72 timer før siden blir tilgjengelig over hele verden. I mine tilfeller så blir sidene tilgjengelig enten med en gang, eller i løpet av 24 timer.
 

Ståle

Medlem
Ok, har ingen erfaring med dem, eller hvordan kontrollpanelet ser ut, men det du må få gjort er som sagt å oppdatert nameserverene. Send en mail til support eller ring dem.
 

Fredrik

Medlem
Jeg anbefaler at du bytter navneservere så snart som mulig. Husker jeg riktig så gjør Norid denne endringen klokken 1600 eller noe hver ettermiddag. Hvis du ikke rekker det i morgen så må du vente helt til mandag før domenene er oppe å går. Dette gjelder altså .no domener.
 
Jeg anbefaler at du bytter navneservere så snart som mulig. Husker jeg riktig så gjør Norid denne endringen klokken 1600 eller noe hver ettermiddag. Hvis du ikke rekker det i morgen så må du vente helt til mandag før domenene er oppe å går. Dette gjelder altså .no domener.

Jeg spurte om dette lengre opp også uten å få svar, hvordan endrer jeg navneserverene? :p
 

Tonny Kluften

Administrator
Har du kjøpt domener fra samme firma som du har kjøpt hosting? I såfall, laget du ikke noen tilknytning fra domenet til webhotellet?
Hvis du har forskj. registrar og hostingselskap, går du på domeneadministrasjonspanelet ditt hos registraren og forandrer navneservere der. Navnene på navneserverne du skal bruke har du fått fra hostingselskapet.
 
U

Uregistrert

Guest
Jeg har også et spørsmål om dette...

Først legger man til addon domener... Skal man da deretter gå til f.eks kundesiden og endre DNS på det domenet? f.eks legge til cpanel.domene.xx ftp.domene.xx webmail.domene.xx osv?
 
Topp