Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Crazyegg.com - Heatmap analysis

Ståle

Medlem
Tror kanskje jeg har oppdaget hvorfor statistikken er "feil" hos noen. seppolaatle skrev opp de ulike medlemskapene litt tidligere i tråden, men tror nok et ord er blitt oversatt feil. Page = Side og ikke nettsted.

Altså, benytter du deg av gratisversjonen kan du sjekke 4 enkeltsider, og ikke 4 forskjellige nettsteder.

Dermed, hvis du kun skriver inn hovedadressen din, vil kun framsiden bli målt, og ikke alle dine undersider.

Dette gjorde det hele litt mindre atraktivt, men det kan jo selvfølgelig være greit å se hva dine besøkende som kommer til hovedsiden klikker på også.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tror kanskje jeg har oppdaget hvorfor statistikken er "feil" hos noen. seppolaatle skrev opp de ulike medlemskapene litt tidligere i tråden, men tror nok et ord er blitt oversatt feil. Page = Side og ikke nettsted.

Altså, benytter du deg av gratisversjonen kan du sjekke 4 enkeltsider, og ikke 4 forskjellige nettsteder.

Dermed, hvis du kun skriver inn hovedadressen din, vil kun framsiden bli målt, og ikke alle dine undersider.

Dette gjorde det hele litt mindre atraktivt, men det kan jo selvfølgelig være greit å se hva dine besøkende som kommer til hovedsiden klikker på også.

Se der ja :D hehe. Jeg som var sikker på at denne sjekket hele nettstedet. Jeg utelukket allerede fra første sekund at den kun leverer statistikk for en og en side liksom..
 

Ctech

Medlem
Ja det er vel forsåvitt det men. GA sin overlay funksjon, ser ikke forskjellen mellom forskjellige linker til samme addresse.

Si f.eks du har mysite.html - Og du har to linker til denne siden i index.html. GA vil da fortelle deg at du har samme antall klikk på*begge linkene. Så i praksis så gir den deg det totale klikk til siden for begge linkene, istedet for å fortelle deg hvilken link som blir brukt mest.

Grunnen til at jeg liker Crazyegg.com eller andre heatmap programmer. Er at jeg kan se hvor på linken brukeren klikker. Si f.eks du har en link til en side, men linken er både et bildet, en tittel, og "les mer". Utifra dette kan jeg finne ut hva som er viktigst for mine brukere. Og jeg kan forandre designet til å forbedre brukervennligheten, eller utheve hva jeg vil brukeren skal klikke på.

F.eks jeg ser at de fleste besøkende på mine sider, klikker helst på*bilder.
 
Topp