Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CRM - Customer Relationship Management

Gomlers

Member
Hallo, hallo!

Jeg trenger et bra CRM system, som minst må inneholde:

- Kontaktinfo + adresse på kunde
- Notatfelt på kunde
- Ring kunde tilbake / dato/klokke
- Kunde har kjøpt / når?
- Sendt faktura til kunde / når?
- Produktet må fornyes / når?
- Mottatt betaling / når?
- Kunde har ikke kjøpt / Ring lead tilbake etter 365 dager
- Søk på epostadresse, søk på telefonnr. og søk på firmanavn ++

Dæven, det ble noen ville minimumskrav, men noen som har noen gode forslag?
 

Gomlers

Member
Har finni endel rundt omkring, men de koster så sinnsvakt, og alle har ekstremt med funksjoner... kanskje ikke listen min var så vill allikevel.

Utrolig vanskelig å finne et bra db-drevent php verktøy nå om dagen. Alt er gjort så mye ut av, at 80% av funksjonene aldri vil bli brukt (iallefall ikke av meg)

Men skal si ifra om jeg finner noe, eventuelt om jeg lager meg et enkelt og lite system selv..

Men si gjerne i fra om du finner noe også..!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg regner med du har sett på SugerCRM. Prøvde det litt selv, men det har så alt for mye ting i det og blir nesten litt for komplisert. Poenget er jo at CRMet skal forenkle prossessen, ikke gjøre det vanskeligere siden du nesten trenger et kurs for å sette deg inn i hvordan det brukes. Har tittet på noen andre også, men det var få av dem som så ut til å ha blitt oppdatert etter milleniumet..
 

Gomlers

Member
Så jo greit ut dette faktisk..

Men var det dårlig kvalitet på den videoen?
Har opplevd dårlig lyd på camtasia videoer før, eller er det bare min pc som er slik?
 

srm

Medlem
Var dårlig lyd her også.

Det rare var at den fungerte fint da jeg så den for et par måneder siden. Mulig det er en eller annen softwareoppgradering som har skapt problemet for dem.
 

sta

Medlem
Jeg har brukt vTiger i 2-3 år nå og er svært fornøyd. Det var utrolig mye tull med installasjon og oppsett og vi brukte vel nesten 6 måneder før alt kjørte optimalt, men siden da har det funket knirkefritt.

Funksjoner i vTiger som jeg setter stor pris på er bl.a. overføring av epost fra Outlook, så du har total historikk på kunden, inkl. all mailkorespondanse, og muligheten for å lage maler for Word (skal du f.eks. sende et velkomstbrev til en kunde velger du bare kunden i vTiger, velger rett word-mal og brevet printes ut, med kundens navn og adresse på, enkelt og greit).

Du har naturligvis også alle de vanlige CRM funksjonene, som oversikt over når hvilke kunder skal følges opp, salgshistorikk, åpne kontrakter/salg, kopling mot regnskapssystem, etc.

Bottom line: Et CRM system kan være komplisert å installere og ta i bruk, men når først det funker har du et verktøy som hjelper deg å spare tid og fremstå mer proff utad mot kundene dine.
 
Topp