Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CRM programmer

Ubrukelig

Medlem
Customer relationship management

Dette er noe helt nytt for meg, men kollegaen min er frelst å mener dette er noe vi MÅ ha.
Selv om han ikke er 100% sikker på hva dette er eller hvilket program som evt er bra.

Så er det noen her inne som har noen erfaring med CRM?
 

picxx

Well-Known Member
Dette er etter min mening bortkastede penger hvis man kun er et lite firma (med enkelte unntak). Driver man jo en nettbutikk har man jo også mer eller mindre en CRM innbygget i plattformen. Ellers er excel og notepad flotte crm programmer ;)
 

Ubrukelig

Medlem
Takk for forslag, skal se på dem.

Det er bare oss to, men vi driver ikke bare med nettbutikk å er veldig avhengige av et godt system for å kunne holde styr på kunder å holde hverandre oppdatert enkelt.

Edit: Highrise så jo utrolig brukervennlig ut. Nesten facebook :p
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
CRM er godt å ha når man skal ha langvarige kontakter som man må ha styr på. Dette gir alle i bedriften - eller den ene konsulenten - god oversikt over aktivitet som er foregått på kunden. Alt fra telefonkontakt, tilbud, forespørsler og kontrakter.

Det finnes jo mange løsninger, noen koster noe penger og andre koster masse penger....

CRM - The Enterprise Cloud Computing Company - salesforce.com Europe, Komplette økonomi, regnskap, lønn, CRM og e-handel systemer - Mamut ASA, Europas ledende CRM leverandør | SuperOffice CRM og mange flere er på markedet.

Gjør først en enkelt analyse av hva dere MÅ ha - gjerne uten å ha sjekket alle tingene man kan få. Og, begynn letingen etter det greieste systemet tilpasse dere.
 

Ubrukelig

Medlem
Vi trenger som du sier en god måte å holde styr på kunder vi er leverandør til, de vi prøver å bli leverandør til og potensielle kunder. Begge må kunne ha en lik liste om begge kan oppdatere. Så vi begge vet akkurat hva som er blitt gjort med kunden.

Highrise Tour så veldig oversiktlig å fint ut, virker ikke for dyrt heller.
 

Jon

Medlem
Ta en kikk på sky tjenester fra Microsoft. Ms CRM sammen med exchange/CRM for outlook, evt også Sharepoint. Du betaler etter bruk og antall brukere...
 

Christian

Medlem
Før dere går til skrittet å bestemmer verktøy, så burde dere sette dere ned og definere behov. Spør dere hva dere vil oppnå, og hvordan dere skal oppnå dette. Da vil valget av CRM-systemet bli mye enklere. Viktigere enn hvilket CRM man velger, er at man lager gode rutiner.
 

Ubrukelig

Medlem
Vi trenger bare en enkel måte å kategorisere kundene, skrive litt notater på dem samt at det kommer påminnelser på oppfølging etc. Per nå bruker vi excel ark og outlook kalender som ville fungert greit om vi ikke var to personer! :)
 

Torstein

Medlem
Selv jobbet jeg når jeg startet å drive med prosjekter i komersiell basis uten CRM løsninger fordi jeg anså dette som for kostbart og ønsket heller å bruke pengene på utvikling og markedsføring, men i dag syns jeg faktisk helt ærlig at dette er en av mine dummeste konklusjoner.

Med ett effektivt CRM system får man langt bedre kontroll og oversikt over både eksisterend eog potensielle kunder som gjør at inntjeningen per kunde som ofte blir lagt høyere, så jeg vil annbefale alle å bruke et godt CRM system hvis man ønsker å drive ett prosjekt hvor hensikten er å tjene penger på det.

Selv har vi utviklet et eget CRM system for våre egne prosjekter som vi vurderer å sette ut i produksjon og selge komersielt til en lav kostnad, og i den anlendingen ønsker vi å komme i kontakt med bedrifter som kan være interessert i en CRM løsning til en veldig lav kostnad mot at man er med å tester og gir tilbakemelidnger på systemet kan utvikles til å bli et godt system som passer de fleste bransjer. Er dette interessant for noen lesere kan dere gjerne sende meg en PM så kan jeg forteller dere mer.
 
Topp