Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CRM/service programvare

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Jeg jobber i et selskap som mottar gamle filmer, bilder, videokassetter etc, som vi digitaliserer.

Har i noen år prøvd å finne "det perfekte" program for service ordre, men ikke klart å finne noe. Noen som har tips?

Det jeg ønsker er at kunden på web forhånds annmelder sin pakke med materiale. Dette overføres automagisk inn i systemet.
Når pakke ankommer, blir den den scannet inn, og status endres til "i produksjon A", samtidig som det går en automail til kunde om at pakke er mottatt, samt info om returrett, leveringstid etc.

Deretter føres pakken videre gjennom noen forhåndsdefinerte prosesser: "produksjon B" etc. før det hele legges til fakturering. Da ligger kunden allerede inne med navn, adresse etc. slik at det bare er å oppdatere med riktige verdier, før faktura skrives, og EDI til posten sendes.

Det skal også være enkelt å legge inn kunder som oppsøker oss i butikk.

Kunden skal kunne logge seg inn og se på status, samt få tilgang til sitt område på FTP server, der filer blir lagt.

Noen som vet om noen slike systemer? (Det må da være masse verksteder som har dette?)

I dag har vi 24sevenoffice, og det er så utrolig tungvint å bruke, alt må skrives inn for hånd, (ingen import av kundedata) og det er tusen vinduer å åpne, trykke på etc. for å gjøre en liten ting). Det er ikke noe system for hva som er fakturert, men ikke avhentet, hva som er hentet og betalt med kort etc. Egentlig ganske skuffende i forhold til de store mulighetene et nettbasert program burde hatt.
 

Living Glad

Brukertittel
Så vidt jeg vet så er det mulig å importere filer i Mamut. Det som en kan gjøre er å la kunden lage sin ordre selv - lage en mal for den på Internett. Den flyttes automatisk inn i system fra nett. - Deretter har dere jo grunnlag klart for faktura. Når det gjelder EDI så er jeg nok så sikker at de har den type mulighet også. Ta kontakt med et EDI firma pluss Mamut for å få de ting synkronisert.

Hvordan kunden skal kunne logge seg på å følge opp ordre, måtte eventuelt lages men fullt mulig at Mamut allerede har noe som kan ordnes slik også. Så vidt jeg vet kan det til og med være at deres system allerede er klart for alt dette.

Snakk med en selger hos de.
 
Topp