Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dagbladet.no har byttet plass på toppbannerne og toppmenyen

Christian

Medlem
sjekk, Dagbladet.no - forsiden.
Jeg la i dag merke til at Dagbladet nå har valgt å legge toppmenyen øverst, og toppbanner og knappen har de lagt under menyen. Slik var det ikke før, og jeg var spent på deres erfaring med dette.

Jeg fikk straks et par spørsmål i hodet. Vil bannerne få mer oppmerksomhet ved å gjøre det slik? Er resultatet merkbart høyere CTR?
Vil dette gå ut over oppmerksomheten brukerne gir menyen, og derfor gi ferre sidevisninger pr brukersesjon? Sistnevnte er jo helt klart ikke ønskelig.

Jeg tok kontakt med salgssjefen i Dagbladet for å høre hvilke erfaringer de har høstet etter endringen. Hun kunne fortelle meg at deres erfaring var at både bannere og menyen fikk bedre oppmerksomhet, så den forandringen var kun til det bedre!

Dette er vel noe som kan være verd å teste ut for flere her inne. Hvis noen bestemmer seg for å teste ut dette, post gjerne resultatene deres her inne!

Forresten, denne presentasjonen på dagbladet kan være veldig grei å se, når du utformer annonseplassene på din nettside. Den gir en del gode ideer. Iallfall hvis du driver en norsk nettside, da de norske mediebyråene og annonsørene er mer eller mindre vant til disse standardene.
 

sKrud

Meget sliten student
Flott å høre.. Satt i puttet inn reklame plasser på en side i går å fant ut at det kunne være lurt å putte en banner inn under menyen slik som på dagbladet, men jeg var veldig usikker på hvilken effekt det ville få.. Satser på at jeg får samme effekten..

-morten
 
Topp