Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dagens innlegg

Bjørnar

Gründer
Hei,

Er det noen mulighet for å få frem antall innlegg som er lagt inn "i dag" i wordpress? Trenger bittelitt php-kode jeg kan kjøre i header på siden. Noen som har noen clue?
 

Bjørnar

Gründer
mja, dette er vel ting som skal i loopen for å vise hele innleggene. mulig jeg ikke var klar nok, men jeg er kun ute etter en kodefnutt som teller dagens innlegg - jeg trenger et tall :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg vet ikke hvordan løsningen Tonny skriver over fungerer, men her er hvertfall en liten sak som kan få deg litt på vei. Den viser antall poster publisert siste 24 timer.

Om noen har tid og tålmodighet til å endre det som må endres slik at tiden den henter fra er sist midnatt istedenfor bare siste 24 timer ville det vært supert. Jeg må rett og slett bare løpe jeg, har jo faktisk ikke engang fått morgenkaffen her jeg sitter. :(

<?php
$time=time();
$totime=date('H', $time);
$fulldate=date('Y-m-d H:i:s', $time);
$fromtime=$time-86400;
$fromtime=date('Y-m-d H:i:s', $fromtime);
$getposts=mysql_query("select ID FROM blog_posts WHERE post_type='post' AND post_status='publish' AND post_date BETWEEN '$fromtime' AND '$fulldate'");
$getposts=mysql_num_rows($getposts);
if($getposts==0)
{
$poststoday='Det har ikke blitt publisert noen som helst poster de siste 24 timer.';
}
else
{
$poststoday='Siste 24 timer er det slengt opp '.$getposts.' poster til databasen.';
}
echo $poststoday;
?>

Ordet som er uthevet i koden må byttes ut med prefikset til databasen. (Det vi skriver inn når man installerer Wordpress, finnes i wp-config.php-filen.) Hva skal man si? Hehe, om noen vil kommentere min kodesnutt kan jeg ikke si annet enn at alle må jo begynne et sted. :D
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
PHP:
<?php
function wp_posts_in_days( $args = '' ) {
	global $wpdb;
	$defaults = array(
		'echo' => 1,
		'days' => 30,
		'lookahead' => 0
	);
	$the_args = wp_parse_args( $args, $defaults );
	extract( $the_args , EXTR_SKIP );
	unset( $args , $the_args , $defaults );
	$days = intval( $days );
	$operator = ( $lookahead != false ) ? '+' : '-';
	$postsindays = $wpdb->get_col( "
		SELECT COUNT(ID)
		FROM $wpdb->posts
		WHERE (1=1
		AND post_type = 'post'
		AND post_status = 'publish'
		AND post_date >= '" . date('Y-m-d', strtotime("$operator$days days")) . "')"
	);
		if($echo != false) :
			echo $postsindays[0];
		else :
			return $postsindays[0];
		endif;
	return;
}
?>

Så bruker du output'en til å velge antall dager.

PHP:
// wp_posts_in_days('days=5');
// wp_posts_in_days('days=5&lookahead=1&echo=1');
echo wp_posts_in_days('days=5&echo=0');
 
Topp