Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dagens oppdatering

flippflopp

Medlem
Noen endringer for noen?

Jeg har ingen, men blir litt skeptisk når jeg ser hva de skulle "ta" i denne oppdateringen: EMD'er. Alle mine domener er EMD'er, rett og slett fordi det er praktisk og greit, men kan det regnes som overoptimalisering i fremtiden? Dette er jo helt håpløst i så fall.

Interessant diskusjon om en side som falt ut delvis:
Google Grupper
 

hvaer

Medlem
Forsøk dette søket på google: "make money online"

Da er nesten bare treff fra youtube. Her ligger det en nisje, som er svært god, vidåpen, hvis man kan klare å treffe riktig. Hva som er riktig, har jeg inget svar på.
 

adeneo

Medlem
Og jeg antar at det finnes en trillion sider allerede som omhandler nettop "make money online", det må vel faktisk være en av de nisjene det finnes flest nettsider i, så hvordan dette kan være en vidåpen nisje selv om de nettsidene ikke kommer på topp av resultatene av innlysende grunner er "beyond me", da det virker som om det er stikk motsatt etter min mening, og ikke akkurat et sett med nøkkelord jeg ville forsøkt å ranke på ?
 

hvaer

Medlem
flippflopp skrev:
Jeg får treff fra YouTube på #2 og #3.

Når jeg gjør søket(som utlogget), om det er eksakt søk eller vanlig, så får jeg opp youtube på de aller fleste. Se nedenfor.

http://imtheblog.com/makemoney.jpg

Og jeg antar at det finnes en trillion sider allerede som omhandler nettop "make money online", det må vel faktisk være en av de nisjene det finnes flest nettsider i, så hvordan dette kan være en vidåpen nisje selv om de nettsidene ikke kommer på topp av resultatene av innlysende grunner er "beyond me", da det virker som om det er stikk motsatt etter min mening, og ikke akkurat et sett med nøkkelord jeg ville forsøkt å ranke på ?

Om det så finnes en zillion sider, og ingen av dem ranker godt, så viser det bare at alle andre har gjort feil. Da kan man gjøre det riktig og tjene gress. For meg er ikke konkurranse noe som regnet som negativt, snarere tvert i mot, fordi da vet man at det er en nisje med penger i. Så om du er av de som ser på antall treff i G, før du bestemmer om ett nøkkelord er godt eller ikke, så skjønner jeg deg. Men den måten, som folk av en eller annen grunn har hengt seg opp i, har ingen rot i virkeligheten. Det er jo tom. idioter som har med dette som en opplysning når man selger ett domene.
 

Tonny Kluften

Administrator
Logisk sett så er det ingen grunn til at et EMD (Exact match domain) skal være dårligere å bruke enn andre domener. Derfor vil nok EMD med nyttig og bra innhold holde seg i Googlerankingen. EMD med dårlig innhold vil vel derimot synke i rankingen, på linje med at andre domener med dårlig innhold synker.
Google meldte allerede i vinter at det vil miste en del verdi i å ha nøkkelord i domener så dette kommer ikke veldig uventet.

Forøvrig så har jeg bare et par-tre nettsteder med EMD, har ikke merket noe foreløpig på dem, men så er ikke innholdet typisk spam/dårlig/lite innhold heller.
 
Sist redigert:

flippflopp

Medlem
Logisk sett så er det ingen grunn til at et EMD (Exact match domain) skal være dårligere å bruke enn andre domener. Derfor vil nok EMD med nyttig og bra innhold holde seg i Googlerankingen. EMD med dårlig innhold vil vel derimot synke i rankingen, på linje med at andre domener med dårlig innhold synker.
Google meldte allerede i vinter at det vil miste en del verdi i å ha nøkkelord i domener så dette kommer ikke veldig uventet.

Forøvrig så har jeg bare et par-tre nettsteder med EMD, har ikke merket noe foreløpig på dem, men så er ikke innholdet typisk spam/dårlig/lite innhold heller.

EMD-endringen var vel først og fremst med amerikanske sider etter hva jeg har forstått, men indikerer vel hva vi kan vente oss her fremover.

Tror du de kommer til å fjerne betydningen nøkkelord helt, eller bare redusere vektingen?
 

daniel_

Medlem
Ja, det är korrekt. Uppdateringen är utrullad i USA, eventuellt även UK..

Jag tror inte att betydelsen av EMD-domännamn påverkar nämndvärt. Är det direkta keyword-domäner så finns det fortfarande ett stort branding-värde i det. Skillnad är det på EMD-domäner som har "låg kvalitet" ex. "kjöpbilligeskor.no", medan "skor.no" fortsatt är eftertraktat och naturligt kommer få inlänkar på keyword.

Det vi kan förvänta oss är mest sannolikt utrensning av rena affiliate-sidor, sidor med lågkvalitativt innehåll och sidor som har lite innehåll. I övrigt tror jag man kommer klara sig rätt bra.

Sen kan man aldrig lita på att Googles uppdatering skjer helt korrekt, "oskyldiga" kommer säkerligen drabbas.

Ge gärna rapporter om ni uppfattar några förändringar i SERP :)
 
Topp