Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Daglig leder" i ENK

Rismoen

Medlem
Utgjør det noen forskjell om man står oppført som daglig leder/adm.direktør" vs bare innehaver i et ENK?
 

Rismoen

Medlem
Når man står som innehaver er man jo ikke direkte ansatt i bedriften...? Så utgjør det noen forskjell om man gir seg selv tittelen "daglig leder/adm.direktør"?
 

Steve Cash

Medlem
Som eier av et enkeltpersonforetak er du kort og godt innehaver. Daglig leder blir det først og fremst hvis du ansetter en annen person som sjef for enkeltpersonforetaket ditt.
 

Rismoen

Medlem
Jeg ser det er veldig mange enkeltpersonforetak som legger til seg selv som "daglig leder/adm.direktør" i brreg. Lurte derfor på om det utgjorde noen forskjell. Men da vet de sikkert ikke bedre.
 

Steve Cash

Medlem
Ja, jeg tror det rett og slett må være uvitenhet, kanskje kombinert med jåleri. Å kalle seg administrerende direktør i et enkeltpersonforetak uten ansatte er såpass patetisk at en vil framstå som både komisk og useriøs.

Hvis det først skal være flott tror jeg at jeg vil begynne å kalle meg generaldirektør, slik som Sam Eyde i Hydro og de andre store gutta gjorde i forgangne tider. :D
 
Topp