Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Database-problem wp

Mener det er en egen fil som samler inn data rett fra siden og putter det inn i ak_popularity tabellen. Den fila vekter så igjen de forskjellige faktorene slik at hver post får en slags totalscore basert på alle kolonnene i den tabellen.

Så da er det en index på post_id og post_status som burde hjelpe på litt?

Update og inserts er hver gang jeg publiserer innlegg eller noen poster i forumet, legger igjen comments etc?

Jeg har funnet ut hvor/dan man setter inn en index, men hva konkret er det jeg gjør/skriver inn der i phpmyadmin?
 
Alle de aktuelle tabellene hadde indexer fra før.. Så da vet jeg ikke.. Support gnåler om at det er databasen som er problemet, men hvorfor er det det? det hjalp jo ikke engang å deaktivere alle plugins og skifte til basis-themet..
 
PHP:
<?php
		$version = get_option('premiumnews_wpv'); // Version of WordPress you are using
		
		if ($version == "WP 2.3 or newer") { 
		
			$featuredcat = get_option('premiumnews_featured_category'); // ID of the Featured Category
			$ex_feat = $wpdb->get_var("SELECT term_id FROM $wpdb->terms WHERE name='$featuredcat'");
	
			$vidcat = get_option('premiumnews_video_category'); // ID of the Video Category
			$ex_vid = $wpdb->get_var("SELECT term_id FROM $wpdb->terms WHERE name='$vidcat'");		
			
			$showposts = get_option('premiumnews_other_entries'); // Number of other entries to be shown
		
		} else {
		
			$featuredcat = get_option('premiumnews_featured_category'); // ID of the Featured Category
			$ex_feat = $wpdb->get_var("SELECT cat_ID FROM $wpdb->categories WHERE cat_name='$featuredcat'");

			$vidcat = get_option('premiumnews_video_category'); // ID of the Video Category
			$ex_vid = $wpdb->get_var("SELECT cat_ID FROM $wpdb->categories WHERE cat_name='$vidcat'");		
			
			$showposts = get_option('premiumnews_other_entries'); // Number of other entries to be shown		
		
		}
?>

Jeg tror jeg fant ett av de svarte fårene på serveren min.. selects og gets uten noe som helst begrensninger på hvilke tabeller som skal søkes i etc.. Er det noen som kan hjelpe meg med å skrive om dette her til en kode som ikke dreper siden min?
 
Sist redigert:
Topp