Kjapp og trygg hosting for Wordpress

de beste SEO verktøyene du har sett?

jagarock

Information Research & Analytics
Bra tips til SEO verktøy?
Da tenker jeg i hovedsak på verktøy som hjelper deg å forbedre din plassering på søkeord og søkefraser i google, ikke statistikk og tracking av søkeord.

Akkurat nå tester jeg ut https://raven-seo-tools.com/ og de har et ganske nice verktøy som heter site finder. Du taster inn søkeord, så går denne igjennom alle backlinks til de høyest ranka treffene på google på søkeordet/frasen, og gir deg en liste over de backlinksene disse har med kvalitet sortert fra best til verst, basert på faktorer som mozrank, page authority osv. så det er jo et veldig kjekt verktøy for å finne bra steder å få backlinks fra.
 

namaste

Medlem
ScrapeBox og Xrumer brukes begge flittig av engelskspråklige webmastere. Begge deler koster en del i lisenser også, men er visst svært gode å ha om du vil bevege deg over i grey hat eller black hat.
 

jagarock

Information Research & Analytics
hmm.. ja det der med blasting har jeg hørt om.
vel, siden mange andre kjøper slike tvilsomme tjenester for å komme på topp så har ikke jeg lukket øynene for det heller, siden det faktisk ser ut til å funke.

tror jaggu jeg tester xrumer på et mindre viktig domene for å se hva som skjer.
30 dollars med money back garanti for 5000 backlinks fra forumprofiler? høres greit ut..
 
Sist redigert:

namaste

Medlem
Det er ikke Xrumer som koster 30 dollar, Tony. Det er en tredjeparts tjenesteleverandør som bruker Xrumer, og tar 30 dollar for 5000 linker. Noe som er dyrt. Sjekk Fiverr.com for eksempel. Fant en topprated bruker der nå som tilbyr 50 000(!) for 25 dollar. Det er 5 dollar billigere, for 10 ganger mer. Ønsker du høyere volum, er det flust av tjenesteytere på de engelskspråklige forumene.
 

Speca

Medlem
For min egen del så mener jeg verktøy som Scrapebox, Xrumer, Senuke X, Sick Submitter, etc. er uvurderlige, også for linkbygging på Norsk. Men når det er sagt, så er det lite som slår manuel linkbygging. Dog, det er viktig med variasjon i linkene, så bruk begge deler.

Topp 3 liste automatiske verktøy (for min egen del):
1. Senuke X
2. Scrapebox
3. Sick Submitter

Topp 3 manuelle verktøy:
1. Instant Backlinking Magic (ganske nytt, helt enkelt brilliant)
2. Social Monkee (Semi-Manuelt)
3. Husker ikke hva det heter, men er ett verktøy som man finner utgåtte domener med. (Mye lettere å bygge linker på ett aldrende domene enn ett domene som er helt nytt).
 

jagarock

Information Research & Analytics
instant backlinking magic, funka bra på engelsk, ikke på norsk.

så jeg tok ideen.. lagde en scraper som funker for norske søkeord nå. er bare å skrape resultatene siste 24 timer en gang i døgnet, og gi en liste tilbake med linker sortert etter PR fra høyest til lavest, så finner man jo de bloggene som er mest verdt å kommentere på og som har dofollow.
 

namaste

Medlem
Hva er forskjellen på å kommentere med ScrapeBox og kommentere manuelt, bortsett fra OBL stort sett er dårligere på SB-vennlige sider?

Og hvorfor bruker du så mange forskjellige verktøy? Ser ut til at funksjonaliteten er ganske overlappende.
 
Sist redigert:

Speca

Medlem
Hva er forskjellen på å kommentere med ScrapeBox og kommentere manuelt, bortsett fra OBL stort sett er dårligere på SB-vennlige sider?

Og hvorfor bruker du så mange forskjellige verktøy? Ser ut til at funksjonaliteten er ganske overlappende.

Regner med at det er meg du sikter til. Det er en fordel å sitere en gang i blant.

Den store forskjellen mellom å kommentere manuelt og Scrapebox er antall linker. Jeg bruker aldri Scrapebox direkte på sidene, men på linker som linker til siden min samt YouTube. Dessuten så har Scrapebox noen interessante verktøy i seg, utover det å bedrive bloggspamming.

Hovedgrunnen til at jeg bruker så mange forskjellige verktøy er at google i stor grad liker forskjellige typer linker på sider(link diversity). Så alt til sitt bruk.
 

Speca

Medlem
instant backlinking magic, funka bra på engelsk, ikke på norsk.

så jeg tok ideen.. lagde en scraper som funker for norske søkeord nå. er bare å skrape resultatene siste 24 timer en gang i døgnet, og gi en liste tilbake med linker sortert etter PR fra høyest til lavest, så finner man jo de bloggene som er mest verdt å kommentere på og som har dofollow.

Det er forsåvidt sant at det ikke fungerer så godt på Norsk, men det tenker jeg ikke over. Om jeg kommenterer manuelt med norske søkeord på engelske sider, så har jeg ikke merket noen forskjell på det utfra å kommentere med norske søkeord på norske sider, rent verdimessig per link. Men selvsagt så ser det mer profesjonellt ut med norske blogger, samt at man kan få ett annet forhold til bloggene. Dog, ett lite problem hvis man kommenterer på norske blogger (som ofte er hostet i Norge) er at det er få C Class Subnets som de forskjellige er på, fremfor i den store vide verden.
 
Topp