Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dedikert server hacket

La akkurat merke til at flere 10 tallsdomener på serveren min er hacket, jeg burde ha lagt merke til dette litt før. Men satt å søke på at av mine egen domener og fant sider jeg selv aldri har laget.

Nå viser det seg at hele serveren, også deler som de ganske mulig kan ha hatt passord til eller mulighet til å kommet seg til har blitt hacket.

Flere steder er det lagt inn flere hundre sider med reklame. Og andre steder er det kun laget inn et script med teksten: "Special thanks to:

Ryan Duff and Firas Durri, authors of WP-ContactForm, to which this
plugins' initial concept and some parts of code was built based on. "

Jeg er vist ikke den eneste som har blitt hacket. Mer info her: The older hacker script | Spam Link Network

Dette er veldig ille, ettersom det også har kommet inn på kontoer jeg ikke har kontroll over selv. Noen erfaringer?

Ble vist hacket 03.05.2011. litt sent av meg å legge merke til dette nå, men ingen av domene jeg jobber med aktivt ble hacket, noe jeg synes er merkelig.
 

gano

Medlem
Opplevde det samme på samme tidspunkt på en server jeg hadde hos ServetheWorld. Har enda ikke funnet ut hvordan hackerne fikk tilgang. Hvor har du serveren?
 

Nutz

Med lem
Ser ut som de la igjen et meget godt spor og tips til dere..

"WP-ContactForm" av Ryan Duff og Firas Durri er den første plugin jeg ville kastet ut.
En plugin som ikke blir vedlikeholdt lenger og utviklerne anbefaler andre og bedre..

WP-ContactForm | ryanduff.net
 
kan ikke huske å ha bruke det, men tror jeg har funnet ut hvordan det kan ha skjedd. et domene som ikke er oppdatert siden 2003 ligger på serveren og ser ut til at det hele startet der, og har fått tilgang til en del andre domener på serveren.
 
Opplevde det samme på samme tidspunkt på en server jeg hadde hos ServetheWorld. Har enda ikke funnet ut hvordan hackerne fikk tilgang. Hvor har du serveren?

Servetheworld her også. Mulig at serverene deres ikke er så dedikerte som man skulle dro? hehe
 

webfyr

Medlem
Vil tro det er mer svakheter i script som er angrepet, enn at det er snakk om at serveren ikke er dedikert :) Rimelig vanlig med slike angrep...
 
Topp