Kjapp og trygg hosting for Wordpress

dedikert server

paca

Medlem
hei, jobber fremdeles med min nettbutikk, masse nytt å sette seg inn i.. nå har jeg kommet til punktet server. noen sier jeg må kjöpe og hoste en server privat, grunnet personvern etc, andre sier at d finnes andre og sikre systemer. 2 ting lurer jeg på.. pris på kjöp av server som bör klare 100.000 vis av produktbilder etc.. m.a.o. trenger stor kapasitet. og eller hva kan dere her inne annbefale av produkter, selskap etc..
 

adeneo

Medlem
Kan ikke helt forstå hvorfor du skal måtte kjøpe og drifte din egen server, er nettsiden på noen måte ulovlig, og hva skulle problemet i så fall være i forhold til personvern?

Når det kommer til kapasitet for mange bilder, så er det kun snakk om diskplass, har selv en nettside på snart 50GB på et "unlimited" webhotell hos Bluehost, og det fungerer fint ettersom trafikken er forholdsvis beskjeden.

For noen hundretusen bilder og normal til middels høy trafikk bør en hvilken som helst VPS være mer enn nok, Host1 (AFFILIATE LENKE) har for eksempel dette til noen hundringser i måneden, og det var vel akkurat noe påsketilbud også ???

Så lenge du har diskplass nok til bildene, og bilder som er komprimert og riktig skalert tar ikke så veldig mye plass, så er det ingen grunn til å kjøpe mer enn man trenger, det er bedre å oppgradere dersom trafikken blir så høy at andre løsninger er nødvendig.
 
Sist redigert av en moderator:

Host1

Medlem
Påsketilbudet er over, men send en mail med litt detaljer om hva du trenger til salg [ætt] host1 [dått] no så får du et godt tilbud basert på dine behov.

En VPS vil normalt fungere veldig bra til dette.
 

paca

Medlem
Kan ikke helt forstå hvorfor du skal måtte kjøpe og drifte din egen server, er nettsiden på noen måte ulovlig, og hva skulle problemet i så fall være i forhold til personvern?

Når det kommer til kapasitet for mange bilder, så er det kun snakk om diskplass, har selv en nettside på snart 50GB på et "unlimited" webhotell hos Bluehost, og det fungerer fint ettersom trafikken er forholdsvis beskjeden.

For noen hundretusen bilder og normal til middels høy trafikk bør en hvilken som helst VPS være mer enn nok, Host1 (AFFILIATE LENKE) har for eksempel dette til noen hundringser i måneden, og det var vel akkurat noe påsketilbud også ???

Så lenge du har diskplass nok til bildene, og bilder som er komprimert og riktig skalert tar ikke så veldig mye plass, så er det ingen grunn til å kjøpe mer enn man trenger, det er bedre å oppgradere dersom trafikken blir så høy at andre løsninger er nødvendig.

Takk for svar. Ingen "snusk" d her :) Skal skjekke opp bluehost.
 

paca

Medlem
Påsketilbudet er over, men send en mail med litt detaljer om hva du trenger til salg [ætt] host1 [dått] no så får du et godt tilbud basert på dine behov.

En VPS vil normalt fungere veldig bra til dette.

Takk for svar, er d kravspek du trenger, eller holder d med noe enklere?
 
Jeg har dedikert server hos ServeTheWorld, vurderte å bytte men det var ingen som kunne gi med de samme vilkårene til lik pris(inkludert Host1). Noe jeg synes var veldig merkelig. Vurderer nå en server til.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg har dedikert server hos ServeTheWorld, vurderte å bytte men det var ingen som kunne gi med de samme vilkårene til lik pris(inkludert Host1). Noe jeg synes var veldig merkelig. Vurderer nå en server til.

Har du sjekket hos Pro Isp ? :)
 
hvis du søker litt etter servetheworld og ser på mengden negative erfaringer så skjønner du kanskje hvorfor...

ja, man kan vel kanskje si at man får det man betaler for. om noen vet om noen som kan matche prisene(i forhold til spesifikasjonene) til servetheworld vil jeg gjerne bli tipset.
 

Tony J

Alle skal få
ja, man kan vel kanskje si at man får det man betaler for. om noen vet om noen som kan matche prisene(i forhold til spesifikasjonene) til servetheworld vil jeg gjerne bli tipset.

God service og kommunikasjon er et must

Har du virkelig bruk for en dedikert eller VPS så har du mest sannsynligvis god trafikk og derav inntekter.

Da ser jeg ikke problemet med å bruke 200-800kr i mnd avhengig av kvalitet på en god VPS i Norge med god service. Tatt i betraktning av min relative lite erfaring med web og servere generelt, så har tørr jeg å anbefale både Pro Isp og Host 1.

Tony
 
Topp