Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Det mest SEO-vennlige CMS (publiseringsverktøy)?

Epsilon

Medlem
Hvilken CMS er best for SEO?

Jeg har sett at Drupal blir nevnt som det beste, flere steder. Og det samme når det gjelder Mambo og Typo3.

Dersom du bruker CMS, hvilken type bruker du? Og er du fornøyd?
 

Epsilon

Medlem
Alt i alt, er det en fordel å bruke CMS med tanke på SEO? (i motsetning til å gå inn i artiklene man skal justere manuelt...)?
 

picxx

Well-Known Member
Du må jo uansett inn i artiklene "manuelt".
CMS er jo bare et system for å kategorisere og presentere det innhold du vil publisere.
 

Epsilon

Medlem
Du må jo uansett inn i artiklene "manuelt".
CMS er jo bare et system for å kategorisere og presentere det innhold du vil publisere.

Kanskje jeg burde skrevet det litt annerledes.

Jeg finner ikke igjen lenken nå, men jeg har drevet og søkt på SEO og CMS, og det er en del som mener at dersom man sjelden legger inn nytt innhold, så er det en fordel SEO-messig å ikke ha et CMS (som Joomla, Wordpress, Drupal eller annet), men å gå inn i koden til hjemmesiden i stedet for, og justere innholdet derfra.

Så det var hva andre mener om det standpunktet jeg lurte på...
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
og det er en del som mener at dersom man sjelden legger inn nytt innhold, så er det en fordel SEO-messig å ikke ha et CMS (som Joomla, Wordpress, Drupal eller annet), men å gå inn i koden til hjemmesiden i stedet for, og justere innholdet derfra.

De vet ikke bedre....stakkars.. :D

Om du foretrekker å redigere html i en fil istedet for via en wysiwyg editor er det ikke noe som hindrer deg i å lage egne html templates for sider i wordpress.
 

Tonny Kluften

Administrator
... det er en del som mener at dersom man sjelden legger inn nytt innhold, så er det en fordel SEO-messig å ikke ha et CMS (som Joomla, Wordpress, Drupal eller annet), men å gå inn i koden til hjemmesiden i stedet for, og justere innholdet derfra...

Dette stemmer selvfølgelig ikke. Det er hva som står i koden som teller, altså det som søkemotorene ser, de bryr seg ikke om du bruker CMS eller ikke.
 

Keanu

Geek
Som de fleste andre, går min stemme også til Wordpress, med AIO SEO. Har prøvd en del annet, men konklusjonen blir at WP er det beste, så lenge det er kraftig nok for det jeg skal gjøre.

Fordelen slik jeg ser det, er at man får lagd veldig god struktur på interne lenker, gjennom tags, related posts (plugin) og så videre. I tillegg gjør AIO SEO at jeg får tilfredsstillende titles, meta descriptions og så videre, uten at jeg trenger å konsentrere meg om å skrive det for hver enkelt side.

Et CMS kan selvsagt ikke hjelpe med alt, og det er også viktig å bruke et godt optimalisert theme, som f.eks. har headings på de riktige stedene. Søkemotorene er i alle fall totalt likegyldige til hvilken CMS du bruker. Jeg har sett mange "Google loves Wordpress-sites"-poster, som jeg tror noen misforstår til å bety at Google forfordeler WP - det er selvsagt helt feil.
 

Epsilon

Medlem
Dette stemmer selvfølgelig ikke. Det er hva som står i koden som teller, altså det som søkemotorene ser, de bryr seg ikke om du bruker CMS eller ikke.

Vil dette si at det ikke er så stor forskjell på forskjellige typer CMS når det gjelder SEO?
 

testdriver

Ha det bra..
Det er jo stor forskjell på koden i forskjellige CMS, så jo, stor forskjell. Poenget var vel bare at det ikke er CMS-et som gjør WP SEO-vennlig, men heller hva som står i koden. Man kan lage nettsider uten publiseringsverktøy som er like SEO-vennlige.
 
Topp