Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Det nærmer seg årets valg - betalt annonsering via Facebook

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
I dag mottok jeg en henvendelse eller snarere et spørsmål om annonsering via Facebook i forbindelse med kommune- og fylkestingsvalget til høsten. En gjeng fra et politiske parti skulle sette opp et budsjett og ønsket seg naturlig nok mest mulig nøyaktige tall ang. FB-annonsering o.l.

Nå er det jo klin umulig å angi hvor mye det koster å annonsere på Facebook, så mitt svar ble ganske så ullent. Med boosting av "politiske" meninger skal det godt gjøres å måle konverteringer og slikt, aller helst ville vel partiene målt et betalt budskap opp mot konkret stemmegiving (hvis slikt hadde vært tillatt...).

Men kanskje noen andre her inne har erfaringer med Facebook-annonsering for politiske budskap? Jeg sjøl brukte noen kroner ved forrige valg (a la "Med Rune er en ting sikkert - nei til kunstgressbane" og "Rune er en gjerrigknark - ingen sløsing med offentlige midler") - men målbart var det jo ikke akkurat...(bortsett fra at jeg ble innvalgt i kommunestyret mitt da...) ;)
 
Det finns bra sätt att lägga upp det på så det blir målbart och skalerbart, vad för grupp av folk kommer du rikta in dig mot?

Du kan även använda olika ad's och landningssidor för olika grupper vilket ökar konvertering/effekt enormt mycket.
 
Kommer helt an på hva kunden får er det snakk om vanlig annonsering eller skal du bruke deg selv for å annonsere?

Man kan velge seg mål i forhold til kampanjen, enten det er visninger, klikk eller engasjement.

Vil de treffe hele kommunen x antall ganger er det enkelt å finne ut hvor mye det vil koste i annonsekroner, deretter er det bare å ta seg betalt for jobben. Vanskeligere blir det ikke.
 
Topp