DirectAdmin

En tråd i 'Hosting' startet av Pong, 4 Mai 2020.

1. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Er det noen ISPer i Norge som bruker DirectAdmin som kontrollpanel?

2. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Har ikke sett noen bortsett fra minhost, som er historie. De fleste er nok i cPanels hule/klamme hånd. Eller har egne opplegg.

3. Marius_J

Marius_J Certified Ethical Hacker

Nordhost.no bruker det om jeg ikke husker helt feil :)
    Aldri brukt de, så jeg vet ikke hvordan supporten her er osv.

Pong liker dette.
  4. Bjørnar Gründer

Aldri hørt om dem, men så ser jeg personene bak, og de har jo drevet med hosting i minst 15 år, tidligere under navnet NordkappNett. Jeg har ikke ny erfaring med disse, men det dem leverte for mange år siden var preget av god service og god teknisk kompetanse.

Pong liker dette.
  5. Marius_J

Så bra :) Da håper jeg det ikke har endret seg. Bestiller der neste gang ;)

6. Håvard - Nordhost

Håvard - Nordhost New Member

Hei,

Jeg ble tipset om denne tråden, så tenkte å oppklare litt.

Først av alt er det jo hyggelig at noen nevner oss, og ja, vi benytter DirectAdmin som kontrollpanel. Riktignok er DA integrert i vår kundeweb slik at man klarer seg fint uten innlogging i DA, men det er fullt mulig om noen ønsker det.

Og vi er de samme som tidligere gikk under navnet NordkappNett. Bedriften vår heter fortsatt NordkappNett AS, men vi har relansert oss selv under nytt merkenavn som er Nordhost. Vi har drevet med webhotell, domenenavn, co-location siden ca 2000, og nå leverer vi i tillegg sky- og driftstjenester.

Med vennlig hilsen,
    Håvard Dahlslett

7. Marius_J

Hvor er serverne deres lokalisert?

8. Håvard - Nordhost

Håvard - Nordhost New Member

Hei,

Vi har serverne vi kjører webhotell/prohosting på lokalisert på Ulven i Oslo.

Med vennlig hilsen,
    Håvard Dahlslett

Sist redigert: 5 Mai 2020
    Marius_J liker dette.
  9. ronorio

ronorio Active Member

@Pong Utenom Nordhost er det ikke så mange som selger webhotell med DA i Norge. De fleste leverandører velger ofte cPanel eller Plesk, som forøvrig er eid av samme selskap, eller går for egenutviklede løsninger.

Jeg har ikke så dyp erfaring med DA, men har administrert to private servere (VPS) som kjører DA for kunde noen år nå. Hvis du har litt kjennskap til drift av servere og Linux, tilbyr DA en personlig lisens for $2/mnd (begrenset til 10 domener).

Ta gjerne kontakt om det er et alternativ du trenger hjelp å komme i gang med.

10. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Jeg kan bare anbefale å prøve Nordhost, har en PRO30 som jeg fyller opp med 25 domener, når man utnytter kapasiteten blir prisen veldig ok, https://nordhost.no/prohosting.php
    Må si at ting går veldig smooth, også kundeservice, som hittil minner om Asle i minhost sin overdrevent gode kundeservice.

Daniel Johnsrud liker dette.

Del denne siden