Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Directory og linker

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei
Lurte litt på det med å starte et directory eller på norsk Linkesamling?

Men først lurte jeg litt på om det kunne være smart å legge inn alle andre linker jeg har på sidene mine inn på denne linkesamlingen?
Ville ikke dette gi maange flere in linker og bedre resultat i google?

Tror dere det ville være vanskelig å fikse sånn at hver gang jeg posta en post på WP så hadde linken lagt seg inn på den andre siden?

Håper dere kjønte dette?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg skjønte det ikke..

Utlenker gir deg ikke bedre resultater i Google. Og hva ønsker du å rankere på? Tror du folk søker etter en internett katalog?

Du kan få posten din fra en blogg visst på en annen side gjennom RSS feed.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Ok hvis dere ikke kjønte
Jeg vil starte en Directory.. ( dette kjønte dere? )
Dette directoryet skulle jeg legge in på et annet domene.

Derfor lurte jeg på om det ville hjelpe å lege alle sider jeg har på Bloggen min inn på dette directoryet.. Vil jeg ikke da få flere in linker til bloggen?
Eller er det ikke bra med slike linker? ( google , msn, kvasir . what ever )

Hvis det var bra tenkte jeg at det ville være greit å legge alle linkene ( til poster på bloggen ) inn i directoryet??

Bedre forklaring?
 

picxx

Well-Known Member
men jeg er noe uskikker på om det er bra at du legger inn alle lenkene. Noen som har en mening om det?

Om en nettside linker for ofte til en annen er ikke det helt bra.
Det vil ofte komme i samme segment som kjøpte linker eller annonsering, og vil ikke bli vektlagt av søkemotorene.

Om det kun er trafikk fra din "direktory" (på norsk heter det katalog) du er ute etter vil det selvsagt lønne seg å kjøre inn en masse linker, men du er jo også avhengig av at det da faktisk er trafikk til den katalogen.
 

Neteffects

New Member
Rangering på lenker ut fra en artikkel

Utlenker gir deg ikke bedre resultater i Google.

Man kan fint få høyere rangering på artikler om man har gode linker ut til andre relevante kilder.

Sikkert ikke det han kommer til å gjøre, men rett skal være rett.
 
Topp