Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Diverse vedr. mobilt bredbånd

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg trenger råd til valg av mobilt bredbånd.
Det er i hovedsåk til reise og fjellturer/samlinger i helgene jeg har behov for å komme meg på internett med den bærbare PC-en. Fra før av har jeg et talkomore link abb. (29,- per mnd), og her er det mulighet for å kjøpe ekstra datatrafikk: https://www.talkmore...kstra_data.html

Hva trenger jeg for å kunne surfe på nettet med min PC? Kan jeg kjøpe en hvilken som helst USB-stick (usb-modem).. putte inn sim-kortet.. og surfe i vei? må/bør jeg ha tvillingsim?
Hvilke usb-modem vil dere anbefale? Bør jeg ha et eget abb for mobilt bredbånd.. eller er det ok med talkmore?

Jeg ser for meg at jeg kun har behov for å benytte mobilt bredbånd ett par helger i måneden.. men noen ganger også i ukedagene.

På forhånd takk for svar!
 

kek91

Webutvikler
Jeg brukte tidligere Ice, men da jeg skulle avbestille det (hadde ikke bruk for det lengre) så fikk jeg tilbud om å fortsette Ice abonnementet for 29kr pr mnd. Dette inkluderte 200 MB data, og det var rett og slett en "backup løsning" hvis jeg plutselig trengte internett.

29kr var ganske billig så jeg takket ja til det, og er veldig fornøyd.

Vet ikke om dette tilbudet kan kjøpes av nye kunder, men for eksisterende kunder som sier opp vil du i hvert fall bli spurt :)

Ville bare tipse deg, det skader jo ikke å ringe Ice for å høre om du også kan få denne avtalen.

Hvis ikke kan jeg fortsatt anbefale Ice, jeg brukte "Alltid" abonnementet som inkluderer 6 GB pr mnd for kr 299 hvis jeg husker rett. Ganske grei hastighet (varierer fra sted til sted, men som regel mellom 1-2,5 Mbps) og det var sjeldent problemer, veldig lite nedetid.
De har også fått ny ruter/basestasjoner som støtter opp til 9 Mbps nå, jeg rakk ikke å teste den, men vi har flere av de her på jobb som fungerer veldig bra.
 

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Travellingman lurer på hvaslags telefon du har. Det er ikke uten grunn. Har du telefon der du kan slå på trådløs deling, vil jo det være greit. Da slipper du et ekstra abonnement, og ekstra dingser å forholde deg til.

Jeg har selv god erfaring med en GSM minirouter med et tvilling inni, som lar hele familien være på nett på hytta. Min erfaring med ICE er at de skryter voldsomt av dekningen sin, men på slektas 4 hytter er det ingen som ligger i dekningsområdet til ICE, mens alle ligger slik at vi får 3G fra Telenor. Talkmore har forøvrig telenordekning, som erfaringsmessig er bedre på bygda enn NetCom.
 
Topp