Kjapp og trygg hosting for Wordpress

DMOZ og oppdatering av eksterne feeds

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som kanskje mange vet er DMOZ en av katalogene som er gull verdt å ha en oppføring i. Ikke bare fordi DMOZ i seg selv har høy pagerank og er favorisert av Google og flere av de andre søkemotorene, men fordi det er massevis av nettsteder som har inkludert DMOZ katalogen på sine egne sider.

Google selv har til og med gjort det på sitt eget domene:
Google Katalog - World>Norsk>Ferieogfritid>Reiser

Et annet eksempel er start.no
Start.no - Lenker

Det finnes en drøss andre av dem. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før disse eksterne blir matchet mot orginalene? Jeg har en nettside som har blitt oppført i en kategori i orginalen (samt noen andre nettsteder som ble oppført samtidig), men jeg ser ikke dette reflekteres på noen av de andre sidene som kobles mot DMOZ. Noen som vet?
 

Ståle

Medlem
La til en link nå og på "thank you" siden stod det følgende:

Når nettstedet er tatt med i Open Directory kan de ta fra to uker til flere måneder før nettstedet dukker opp i andre kataloger som benytter data fra ODP, f.eks. AOL Search, AltaVista, HotBot, Google, Lycos, Netscape Search, etc. Vi publiserer oppdateringer av katalogen ukentlig, men hver av de andre katalogene som benytter våre data har sine egne oppdateringsrutiner.
 

SEO_lady

New Member
Det kommer selvfølgelig også an på hvor ofte redaktøren i kategorien leser mailen sin + om han/hun vil ta med linken eller ikke.

Edit: Nå så jeg at du har link fra før. Uansett, effekten av Dmoz er udiskutabel, men redaktørene er (heldigvis) strenge på hva de tar med av linker.
 
Sist redigert av en moderator:

SEO_lady

New Member
Tror du er litt på vidda nå lady. Vi snakker ikke om å få lagt inn lenkene sine, men når andre nettsider oppdaterer feedene sine fra DMOZ.

Jepp, saken handlet ikke om hvor lett eller vanskelig eller effektivt det er å få linker i Dmoz nei :) Tar den!
 
Topp