Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Do not track" default i Internet Explorer 10

kongen

kongemedlem
Ingen fare. Microsoft lager ikke en DNT-løsning som er ødeleggende for sine egen annonseplattform.
 

zapotek

Medlem
"Do not track", adblock, cookiedirektiv og fandens oldemor. La oss se for oss at det aldri noensinne hadde vært lovlig å annonsere / tjene penger på Internett.

Hvor mye innhold ville det da ha eksistert på Internett?
 

hvaer

Medlem
Da blir det ihvertfall enda viktigere å skjule affiliatelinkene sine. Selv "cloaker" jeg alle eksterne affiliatelinker. I utgangspunktet gjorde jeg ikke det for å lure søkemotorer eller browser, men for å ha full kontroll over antall klikk på affiliatelinkene, slik at jeg kan måle det opp mot tallene som man får offisielt fra de ulike aktørene. Vet ikke hvordan det er i Norge, men når jeg tidligere jobbet mot amerikanske affiliates, så var det ofte ett avvik på opp mot 25% på oppgitte klikk, og faktiske klikk.
 

typisk

Utvikler
Da blir det ihvertfall enda viktigere å skjule affiliatelinkene sine. Selv "cloaker" jeg alle eksterne affiliatelinker. I utgangspunktet gjorde jeg ikke det for å lure søkemotorer eller browser, men for å ha full kontroll over antall klikk på affiliatelinkene, slik at jeg kan måle det opp mot tallene som man får offisielt fra de ulike aktørene. Vet ikke hvordan det er i Norge, men når jeg tidligere jobbet mot amerikanske affiliates, så var det ofte ett avvik på opp mot 25% på oppgitte klikk, og faktiske klikk.

Om affiliatene filtrerer bort bottrafikk er det vel ikke veldig overraskende.
 
Topp