Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domainz.se beta-release

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Då var det äntligen dags att släppa Domainz.se, eller ja, iallafall en beta version.

Domainz.se är framtagen av mig i ren frustration efter att IIS (Svenska Norid) inte längre ville låta mig kontrollera mina domäner från deras domänhanterare. Dock så innebar deras nya företagsform att endast kunder som hade dem som registrar kunde förtsätta att använda deras domänhanterare. 
Under projektets gång så har det varit många tankar och ideér, många som blivit realiserade, och endel som blivit skrotade efter att endast ha varit luftburna i några sekunder.

Domainz.se är vad jag anser en domänportfölj borde innehålla både för den enkla användaren med enbart ett par få domäner, och de som har 100 tals, t.om 1000 tals och kräver lite mer av en portfölj. För din säkerhet så erbjuder vi visuell varning direkt på sidan, genom ett väldigt enkelt färgsystem, där sidan helt enkelt färgar dina domänrader i en viss färg beroende på hur lång tid den har kvar tills att den förfaller (expiration_date)

Per idag så är det endast .se domänen som har fullt stöd i vårat skript, detta pga att sidan är i beta-stadiet.

Jag förstår att kanske inte så många av er har en hel uppsjö med svenska domäner, därför har jag här en lista med en 109-15st som ni kan testa att lägga till för att se de olika effekterna av sidan (NB: Dessa domäner närmar sig expiration, därför fungerar det inte med dessa domäner om du läser tråden om någon vecka eller 2.)

sundsvallonline.se
FredrikNas.se
logo24.se
Webbsnack.se
Cerity.se
turistattraktion.se
smala.se
skandalen.se

(NB: Det går att lägga till flera samtidigt)


vi varnar dig först vid 60 dagar om att det börjar bli dags, sedan vid 30 dagar. och vid 7 dagar. samt 1 dag. På så vis ska det väl vara omöjligt att missa förnyelse.



Några saker som är färdigkodade, men inte testade:


*Sotering i asc/desc på alla värden
*Sökfunktion i jquery för att utesluta domäner ur resultat

Säg gärna till om ni saknar någon viktig.

Vi har en lista på drygt 100 saker till som ska in på sidan, så det är mycket jobb framför oss, men vi ser också väldigt gärna feedback!
Vänligen lägg ingen tid på att kritisera texterna på sida, då dom endast är snabbt hopskrivna och bör anses som högst provisoriska. Jag ska anlita en contentwriter att skriva texterna till veckan.
Vänligen notera att DEMO konto finns ej, då vi också vill ha feedback på signup process, lösenordshantering och hela den biten.

Notera också att sidan är i betastadiet så buggar kan finnas, även om dom ska vara små.


Lansering av en norsk version kommer till hösten, såfort den svenska är klar. Dock kommer den med ny design och såklart norsk text, bara jag finner en norsk content writer som kan översätta proffesionellt från svenska så :)


Jag har fått ganska mycket feedback på projektet tidigare, och har såvitt en lista på drygt 100 saker som ska läggas till, och en mindre lista på några saker som ska fixas. Men jag är alikvel intressearad av vad ni har att tillägga

Se gärna också Webbsnack.se för mer detaljerad information om webbsidan.

Har ni några funderingar som ni inte vill ta här, så nås jag på pm & nas.fredrik@gmail.com (msn)

MVH Fredrik Näs
 

PelleK

Medlem
kjempefint layout. utenom det fungerer jo ingen av funksjonene enda, så er ikke mye annet å kommentere på :)
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
PelleK takk!
Men det mesta fungerar ju? att du får det presenterat i lista är ju en av huvudfunktionerna, likaså att få den visuella varningen (du ser den om du testar att lägga till de domänerna jag gav i exemplet) Om du klickar på en domän rad, efter att den är inlaggd, så får du i tillägg ut mer information om din domän, plus 2 kolumner med SEO data, där blandannat PR & Alexa rank är aktiverat.


MVH Fredrik :)
 

Gaasehud

Medlem
Har testet denne med Fredrik før, og må igjen si at prosjektet ser kjempelovende ut. God idé som kanskje får en 24/7-fane hos meg + en rå design.

Gleder meg til den norske versjonen kommer. :)
 

PelleK

Medlem
Det står Registrering, Domener, og Rapport. Ingen av de kan man trykke på.
Jeg la merke til nå at man kan trykke på flashen ovenfor, så får prøve det her :)
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Det har hänt mycket på Domainz.se senaste månaden, vi har äntligen kommit med vår nya version!

Vi hoppas att några ska vilja komma med lite feedback, gärna ni som har testat gamla versionen med (vi tar dock gärna emot feedback från alla).


Domainz | Hem är en tjänst för domänbevakning, seo-information, och statistik-översikt

Det som är nytt är naturligtvis plattformen, som nu har blivit väldigt social.

Designen.

Mer noggrann domänbevakning, med akut-rapport när det är 1 dag kvar.

Missmatch check på Whois info (detta betyder att vi övervakar vitala värden i din whois, så att om t.ex ägare, registrar, status, eller namnservrar förändras så varnar vi dig direkt när vi upptäcker det) Detta för att förhindra stöld/oavsiktliga problem med dina domäner.

Loopia APi för att importera dina domäner

Binero (semi Api) via CSV import

mer funktionell analytics import (snart färdig) oAuth api med några få knapptryck och ingen uppladdning av filer som tidigare.

Möjlighet att lägga till ett större antal domäner direkt via vårt formulär(har ingen exakt siffra, men har provat med strax under 1000st vid ett tillfälle)


Proffsbloggare:
I vår bloggmiljö har vi fått ett 30-40 tal proffs som kommer att blogga kontinuerligt (med varierande frekvens) inom de områden de är bäst på.

Mer om vilka som deltar finner ni här (obs: ej komplett lista).
Domainz.se expert blogg | FredrikNas.se




Vi har också ett antal nya features som kommer att presenteras i löpande takt nu i början av 2011, 1st riktigt tung sak som är spridd på 5 servrar över sverige, och några mindre nyheter men likväl funktionshöjande funktioner, speciellt om man gillar SEO & analyser.

Ni som har konto sedan tidigare, eller har betatestat åt oss förr, ni kan använda ert gamla konto.


Lite trivia, den senaste månaden från att vi lanserade nya versionen, till dags datum har vi gått från 8000 unika domäner, till snart 15 000st.

Välkommen till Domainz | Hem
 
Topp