Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domener, ID protekt skjule personlige opplysninger

Tonny Kluften

Administrator
Å ta over et domene blir jo å stjele uansett hvordan man har registrert det.

Men er det noen her som husker Registerflyskandalen for et par år siden? Registerfly var en registrar som ga pokker i å fornye kundene sine domener, eieren tok pengene i sin egen lomme og fortsetter nå som domeneselskap etter å ha mistet registrarlisensen. Dengang måtte ICANN overdra alle domener til GoDaddy, de fikk alle kundene til Registerfly.

Det viser at man ikke kan stole på en registrar selv om det har 1.000.000 registrerte domener slik Registerfly sa de hadde. De som hadde skjult WHOIS fikk store problemer. Jeg selv hadde 10-15 domener der som jeg ikke gadd å ta bryderiet med å få igjen.
 
U

Uregistrert

Guest
NEI!
Derfor er det viktig å registrere ditt domene hos registrarer og IKKE hos domeneselskap...ser du forskjellen?

Uansett føler jeg meg komfortabel med de jeg bruker. Har ingen ting å være redd for der.
 

Tonny Kluften

Administrator
Nei, du har neppe noe å være redd for.
Men hører man ymting i div fora m.m. om at ikke alt er som det skal være bør man bytte registrar med en gang. Det skjedde med Registerfly og det kan skje igjen. Det var mange som reddet domenene sine fordi de flyttet fra Registerfly med en gang de fikk mistanke. De som ventet til katastrofen var et faktum var ikke så heldige.
 

kongen

kongemedlem
Hva er den 100% sikre måten å sikre seg mot dette da?

Hvis jeg har et .com domene hos domeneshop, så kan jo de enkelt forandre på hvem som eier domenet og si at det er dems...
 
U

Uregistrert

Guest
Han som stjal sex.com ble dømt til å betale ca $500 millioner dollar i erstatning til opprinnelige eier:)
 

picxx

Well-Known Member
Uansett føler jeg meg komfortabel med de jeg bruker. Har ingen ting å være redd for der.

Om jeg har oppfattet deg rett bruker DH, og du bør så absultt begynne å tenke på ditt eget forgodtbefinnende. Regner med du har hørt fra X antall idioter på nett att DH er så snille og tillitsfulle....vel, du får aldri høre om de gangene de tar domenet.... sånn er de snille webhostene....
 
U

Uregistrert

Guest
Om jeg har oppfattet deg rett bruker DH, og du bør så absultt begynne å tenke på ditt eget forgodtbefinnende. Regner med du har hørt fra X antall idioter på nett att DH er så snille og tillitsfulle....vel, du får aldri høre om de gangene de tar domenet.... sånn er de snille webhostene....

Så da er jeg en "idiot" da? En fornøyd idiot:)
 
Topp