Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domener med æøå for utenlandske brukere

xdex

Medlem
Hvordan utenlandske besøkende skal ha noen formening om "ærlighet" (uten om å vite navnet) vet jeg ikke. Så dette blir jo det samme som å be dem huske hvilket som helst brand/navn. Du kan derfor presentere arlig, for å så videresende dem til riktig adresse. Det vil likevel være andre problemer, som f.eks. e-post, her vil ofte ACE-formen av adressen vise. Eksempel på dette vil f.eks. være som post@xn--5cab8c.no (æøå.no)
 

Letitbe

Medlem
Takk for svar!
Jeg har kanskje forklart meg litt dårlig:

Sett at jeg har domenet www.æøåfirma.no og domenet www.aoefirma.no
Utenlandske brukere (eller norsk brukere med utenlandsk IP) kan ikke åpne www.æøåfirma.no.. de forteller meg at de ikke kommer inn..

Hvordan løser jeg dette..? Kan jeg videresende www.aoefirma.no til www.æøåfirma.no ? Eller er jeg da like langt..
(Domenene benytter ikke epost.)

De jeg har snakket med sier at jeg må åpne domenet for utenlands IP .. men hvordan gjør jeg det?
 

Letitbe

Medlem
Slik jeg har forstått det kan ikke en norsk bruker (med norsk tastatur) åpne www.æøåfirma.no så lenga han sitter på en utenlandsk IP. Kan det stemme? Hvordan kan jeg isåfall fikse dette..
Jeg bruker domeneshop som registrar, og har satt opp DNS til å peke mot webhotell (hostgator) der domenet er lagt inn med riktig punnycode
 
Topp