Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domener med æ, ø og å

Ivellios

Medlem
Jeg lurer på noe relativt tilsvarende, så jeg benytter denne tråden. Håper det er greit.

Jeg har registrert et æøå-domene med , og vil jo da gjerne peke dette mot en spesifikk wordpress-install hos hosten min (brukernavn sin). Hos Domeneshop fyller jeg da ut navnetjenerene som peker mot hosten. Har så satt opp æøå-domenet i Addon-domains (med korrekt punycode sak) til å peke til nevnte wordpress-install. Denne wordpress-installen har da adresse imadeablog.net/wpinstall. Problemet er dog det at æøå-domenet ikke synes i adresselinjen, det som synes er "imadeablog.net/wpinstall.

Hva bør jeg gjøre? (Jeg bruker forøvrig cPanel.)

Hvis dette ikke passer inn i tråden kan jeg godt opprette en egen tråd (la meg isåfall få tilsendt postteksten i en pm).
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg lurer på noe relativt tilsvarende, så jeg benytter denne tråden. Håper det er greit.

Jeg har registrert et æøå-domene med , og vil jo da gjerne peke dette mot en spesifikk wordpress-install hos hosten min (brukernavn sin). Hos Domeneshop fyller jeg da ut navnetjenerene som peker mot hosten. Har så satt opp æøå-domenet i Addon-domains (med korrekt punycode sak) til å peke til nevnte wordpress-install. Denne wordpress-installen har da adresse imadeablog.net/wpinstall. Problemet er dog det at æøå-domenet ikke synes i adresselinjen, det som synes er "imadeablog.net/wpinstall.

Hva bør jeg gjøre? (Jeg bruker forøvrig cPanel.)

Hvis dette ikke passer inn i tråden kan jeg godt opprette en egen tråd (la meg isåfall få tilsendt postteksten i en pm).

Mener du at når du skriver inn domenet i adressefeltet, så blir dette endret til mappen på webhotellet? Om dette er saken, ville jeg tatt ett skudd i blinde og prøvd meg litt med disse 2 URL-feltene vi har i /wp-admin/options-general.php
 

Ivellios

Medlem
Jepp, blir endret til mappen på webhotellet.

Jeg fant plutselig ut av det selv, rett etter at jeg hadde skrevet posten. Klarte da faktisk å låse meg ute av den nye bloggen, da jeg skrev feil adresse i feltet du nevner. Dette skal jeg dog få ordna opp i da jeg for en gangs skyld tok backup. Skal makke litt rundt og ser om jeg finner ut av det.
 

Ivellios

Medlem
Jeg er muligens et lite stykke videre. Når man nå taster inn domenet i adresselinja kommer man faktisk til stedet det skal peke, med domenenavn i behold (i punycode, men likevel). Problemet nå er at når jeg forsøker å installere wordpress på domenet gjennom Fantastico får jeg følgende beskjed

Install WordPress (2/3)


The installation can not be completed:

- You cannot install more than one script in the root directory of a domain.

Kom dog til å tenke på noe, domenet er relativt ferskt og navnetjenerene har ikke vært registrert lenger enn kanskje 12 timer. Jeg kommer inn, men kan det være at hosten ikke får tilgang, da den (såvidt jeg vet) ligger i USA?

Hilsen en sliten Lars Martin som ikke har snøring på dette :p
 

Ivellios

Medlem
Nå peker endelig domenet til bloggen. Installerte den først til imadeablog.net/wpinstall (wpinstall er da navnet til det som er satt som directory i "Domain Addon"), deretter puttet jeg inn punycode-domenet i /wp-admin/options-general.php. Det eneste problemet som nå gjenstår er at æøå-domene.net vises istedet for punycode domenet. Huff, dette er forvirrende.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hehe, tja, snik. Det er da min server for svingende :D Neida, jeg har det ikke for vane å snike rundt på andre sine kontoer, men siden det var et problem så sjekket jeg.

Nei, jeg bruker ikke noe www-videresending med cloak.

Jeg har kun gjort slik:

- Pekte (hos registrar) domenet mot server-IP.
- Lagde addon domene i cPanel.
- Installerte WP i Fantastico
 
Sist redigert:
Topp