Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop er helt ubrukelig som webhotell

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg driver et vBulletin-basert forum, akkurat som dette. Det er dessverre hostet hos Domeneshop, noe jeg sterkt advarer mot.

Domeneshop har nemlig en begrensning på 36.000 MYSQL-oppdateringer pr time.

"En teoretisk begrensning", sier du. Ja, under alminnelige omstendigheter er det en teoretisk begrensning. Men idag skulle jeg oppdatere indeksene på forumet, med det resultat at hele prosessen stanset etter ... ja, du gjettet det... 36.000 oppdateringer.

Denne begrensningen alene gjør Domeneshop uegnet som webhotell. Jeg opplever nedetid hos Domeneshop annenhver dag (ja, jeg kjører pingdom.com og kan dokumentere det), i tillegg til lang responstid og bare delvis support for Zend Optimizer og PHP5.

Domeneshop har glimrende support, kort responstid og OK priser. Derfor er det ekstra surt at de har et par egenskaper som gjør dem fullstendig uegnet som webhotelleverandør.
 

Ståle

Medlem
Har hatt samme problem som det, da jeg skulle oppgradere et av forumene mine. Ikke noe store greier, men tydeligvis for stort til å gjøre det i en smokk. Løsningen min var å bruke flere dager på å klippe og lime sql fila i små biter.

Til små sider, og hosting av .no domener funker domeneshop bra til.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Hvis du har mange små sider, vil jeg anbefale å
- registrere domenet hos Domeneshop (som registrar er Domeneshop helt utrolig bra)
- kjøpe et 250 GB webhotell hos Dreamhost (USD 70 første året)
- endre navnetjenerne til Dreamhosts navnetjenere hos Domeneshop for det aktuelle domenet
- kjøre ett, to, fem, 100 eller 1000 nettsteder på samme webhotell, uten at det koster noenting
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Har hatt samme problem som det, da jeg skulle oppgradere et av forumene mine. Ikke noe store greier, men tydeligvis for stort til å gjøre det i en smokk. Løsningen min var å bruke flere dager på å klippe og lime sql fila i små biter
Herregud, for noe dritt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvis du har mange små sider, vil jeg anbefale å
- registrere domenet hos Domeneshop (som registrar er Domeneshop helt utrolig bra)
- kjøpe et 250 GB webhotell hos Dreamhost (USD 70 første året)
- endre navnetjenerne til Dreamhosts navnetjenere hos Domeneshop for det aktuelle domenet
- kjøre ett, to, fem, 100 eller 1000 nettsteder på samme webhotell, uten at det koster noenting

Jeg støtter deg iallefall på denne.
Alle mine nylanserte nettsider ligger alltid på en usa server, hvor det er langt billigere og jeg enkelt kan hoste så mye jeg vil. Dreamhost er langt ifra så frynsete servere som mange skal ha det til. Jeg opplever raske linjer og sjeldent nedetid (nå bruker jeg ikke noe pingetjeneste for å verifisere det). Supporten har alltid vært rask i mitt tilfelle også, og admins er flinke med å oppgradere serverene, noe jeg sitter pris på.

Ang VB på domeneshop, så opplever jeg akkurat det samme som deg. Har vurdert å kjøpe dedikert server for WF, men for øyeblikket tjener WF langt ifra nok til å forsvare det kjøpet. Og dessverre driver jeg å omstrukturerer alle prosjektene mine, slik at jeg har snart ingen norske nettsider igjen (annet enn WF og dreyermedia.no).
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg har snakket med de på tlf. om det. Svaret var negativt. Først ville de ikke flytte kunden vår over på en PHP4 server heller - siden Joomla ikke har problemer med PHP5 i følge de. Men, han ga seg da han fikk en detaljert beskrivelse på nøyaktig hva problemet var..

Han kunne etterpå fortelle at de satset ikke så mye på hostingen, men i all hovedsak satset på domenehosting og at webhosting bare var en slags nødvendig onde (om jeg husker det rett).
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Har du (eller noen andre) prøvd å sende en epost for å spørre om det ikke er mulig å få litt høyere mysql grense?
Jeg sendte en e-post idag der jeg forklarte situasjonen om at jeg skulle slette 200.000 poster på forumet og derfor måtte ha en times amnesti fra 36.000-regelen.

Jeg fikk et raskt og hyggelig svar tilbake, der Domeneshop ga meg et klart og tydelig nei.
 

Ståle

Medlem
Jeg sendte en e-post idag der jeg forklarte situasjonen om at jeg skulle slette 200.000 poster på forumet og derfor måtte ha en times amnesti fra 36.000-regelen.

Jeg fikk et raskt og hyggelig svar tilbake, der Domeneshop ga meg et klart og tydelig nei.

Hehe, bra at de var hyggelige da. :rolleyes:
 

sKrud

Meget sliten student
Hvis du har mange små sider, vil jeg anbefale å
- registrere domenet hos Domeneshop (som registrar er Domeneshop helt utrolig bra)
- kjøpe et 250 GB webhotell hos Dreamhost (USD 70 første året)
- endre navnetjenerne til Dreamhosts navnetjenere hos Domeneshop for det aktuelle domenet
- kjøre ett, to, fem, 100 eller 1000 nettsteder på samme webhotell, uten at det koster noenting

Oi.. Du snakker om meg jo..:D

Kan absolutt anbefale denne løsningen, fungere helt glimrende på de sidene jeg kjører der.. :)

Dreamhost er laaangt fra så dårlig som enkelte skal ha det til..
 

sKrud

Meget sliten student
Jepp. de har et vervesystem... ang. hvor mye man får kommer an på hvor mye du gir i rabatt..
Om du bruker koden: WEBFORUMETDOTNO får du maks rabatt..:)

Alle som jeg har vet hvem jeg har vervet er fornøyde i værtfall..

-morten
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så med andre ord så kan ikke WF voksne noe særlig mer da, uten at jeg bytter host.

Siden jeg uansett vurderer dedikert - hva slags gode tilbud finnes det der ute? Trenger en host hvor folkene har peiling og kan hjelpe når det trengs, samtidig som ping'en til Norge må være veldig bra. Finnes det noe bra i Danmark, Sverige, Nederland, England eller et eller annet land med rask respons til Norge? Har aldri gjort målinger på sånt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså... jeg driver et forum som er MYE større enn webforumet, og som vi har hadde lenge hos domeneshop uten noe problem (10-20000 sideviews per dag når vi var hos domeneshop)

Men etter hvert endte vi selvsagt med å kjøpe en egen server, som også har funka veldig fint. Spesielt kjekt er det når man har mange prosjekter, og mange av disse er litt for ømfintlige til at man kan ta sjansen på trege overbelasta servere. Like før sommeren var det f.ex. en liten side vi starta der jeg først prøvde med dreamhost, men det gikk rett og slett ikke, plutselig gikk siden kjempetreigt (om i det hele tatt) osv, og selv et knøttelite forum vi bare brukte til intern kommunikasjon funka ikke i det hele tatt. Da var det greit å ha en egen server i bakhånd.

Det koster vel litt over 500 i mnd for 1U og 150gb trafikk, da står serveren her i Norge, hos et av norges største datasentre, også kosta det selvsagt litt å kjøpe serveren til å begynne med, men... det tror jeg faktisk har lønt seg.
 
Sist redigert:
Topp