Kjapp og trygg hosting for Wordpress

domeneshop handel

rubtom

Medlem
Jeg skal kjøpe meg et domene men det kommer fler alternativer jeg kan velge mellom.
Hva skal jeg velge:

Alternativ 1: DNS og www-videresending - gratis!
Med dette alternativet kan du opprette så mange underdomener og DNS-pekere du vil, og du kan videresende NAVN.NO til din eksisterende hjemmesideadresse. Du vil ikke få epost-kontoer hos oss, men du kan sette opp at epost skal håndteres av en egen MX-server.

Alternativ 2: Epost (inkluderer DNS og www-videresending) - 90,-/år
Med dette alternativet får du 20 epost-kontoer og ubegrenset antall epost-adresser til ditt domenenavn, i tillegg til DNS og www-videresendning. Du vil imidlertid ikke få lagringsplass til websider på våre servere, i såfall trenger du et webhotell (alternativ 3).

Alternativ 4: Egne navnetjenere - gratis!
Dersom du har egne navnetjenere som du ønsker å benytte til ditt domenenavn, velger du dette alternativet.


Hva er forsjellen på dem forstår ikke helt hva det går i.
Skal bare registrere et domene til en side jeg skal lage.
Skal bruke hostgator til webhotel.
 
Sist redigert:

Robert

Mr. 66
Du velger

Alternativ 4: Egne navnetjenere - gratis!
Dersom du har egne navnetjenere som du ønsker å benytte til ditt domenenavn, velger du dette alternativet.

Og taster inn navnetjenerne til hostgator. Disse finner du sikkert i kontrollpanelet hos dem.

Om du ikke har kjøpt hotellpakke enda, velger du alternativ 1 og oppgraderer til alternativ 4 senere.
 

Ståle

Medlem
Gå for alternativ 4. Når oppretter et webhotell hos hostgator (og alle andre) så får du tildelt 2 stk navnetjenere, som du fylle inn hos domeneshop. Du kan deretter gjøre alle endringer hos hostgator (gjerne via cpanel).
 

rubtom

Medlem
kunne tenkt meg epostadresse også kan jeg bare oppgradere til navnetjenere etterpå hva brukes navne tjenere til? jeg trener bare www.mittnavn545.no

jeg lurte på en ting til når jeg bestiller her den egenerklæringen blir den sendt til den som står for orgnr eller kontakt person sin postkasse eller kan det bli gjort elektronisk.?
 

Ståle

Medlem
kunne tenkt meg epostadresse også kan jeg bare oppgradere til navnetjenere etterpå hva brukes navne tjenere til? jeg trener bare www.mittnavn545.no

jeg lurte på en ting til når jeg bestiller her den egenerklæringen blir den sendt til den som står for orgnr eller kontakt person sin postkasse eller kan det bli gjort elektronisk.?

Navnetjenere gjør slik at domenet peker mot rett server. Hvis du benytter deg av hostgator så bruker du bare deres navnetjener, og så kan du lage så mange e-postadresser som du måtte ønske via cpanel. Gratis.

Egenerklæringen skal skrives ut, underskrives av juridisk kontaktperson. (Som i de fleste tilfeller er eier.) Du kan deretter scanne den inn å sende den via epost eller via vanlig post.

Husk, det er ikke lov å underskrive papirer med andres navn.
 

rubtom

Medlem
jeg har ikke fått meg webhotell enda da må jeg vell velge alternativ 1 først og så alternativ 4 etterpå da?. for jeg trenger domene for og registrere på hostgator.

tusen tusen takk for svar:D
 

Ståle

Medlem
Jada, bare ta 1, er vel i grunn ikke noe forskjell, da prisen blir det samme.
 
Topp