Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop + Hostgator

kongen

kongemedlem
Hvis jeg har et domenenavn registrert hos Domeneshop og ønsker å benytte Hostgator sitt webhotell, hvordan kobler jeg disse sammen? må jeg forandre på navneservere? cname? dns? Hva må gjøres for å få det til å fungere?
 

to-ov

Medlem
Legg til domenet i cpanel hos hostgator.
Legg til navneserverne til hostgator i kontrollpanelet hos domeneshop. Navneserverne hos hostgator står på ganske langt ned på venstre side av forsiden av cpanel når du har logget inn.

Og så skal det fungere. Med .no domener kan det ta en stund før navneserverne er oppdatert, med .com/.net/.org bruker det å fungere nesten med en gang.
 

Glimmerman

New Member
Du behøver heller ikke å skifte navneservere hvis du ikke ønsker det. Det er ikke alle Hostgator sine navneservere som er registrerte hos Norid. Du kan bare peke domenet mot Hostgatorserveren sin IP istedenfor å skifte navneserver.

Hmm, mulig det er meg som er dum her... Har akkurat nå problemet med at Hostgator sine NS ikke godkjennes av Domeneshop (Norid).

Satte derfor opp peker mot Hostgator sin (både ip og add-on domenet) men det eneste som kommer opp nå er en fordømt reklameside??

Hva/hvor gjør jeg feil ? Kan du være så snill å lede meg trinn for trinn i denne prosessen. :)

Mvh Jan
 

kkjelles

Medlem
Hmm, mulig det er meg som er dum her... Har akkurat nå problemet med at Hostgator sine NS ikke godkjennes av Domeneshop (Norid).

Satte derfor opp peker mot Hostgator sin (både ip og add-on domenet) men det eneste som kommer opp nå er en fordømt reklameside??

Hva/hvor gjør jeg feil ? Kan du være så snill å lede meg trinn for trinn i denne prosessen. :)

Mvh Jan
Med "godkjennes" vet jeg ikke helt hva du mener. Får du feilmelding opp når du forsøker å endre navneserverne i domeneshop? Isåfall gå inn i cpanel, addon domains og legg til domenet ditt. Gå tilbake til domeneshop og prøv igjen, det skal virke nå.

Hvis du mener at det tar lang tid for å koble opp domenet ditt til hostgator er dette fordi Norid "oppdateres" kun en gang om dagen eller noe, ikke helt sikker på hvor ofte men det er alt for sjeldent spør du meg. Det er ikke som .com domener osv. som blir "oppdatert" med en gang du endrer navneserverne. Vent en dag eller to så skal det virke fint.
 

quicktech

Medlem
Hei,

Jeg er kjent med denne problemstillingen. Det har enkelt og greit sammenheng med at cpanel ikke lar deg parkere et domene hvor ikke NS oppføringene i domenet allerede peker til leverandørens navnservere. På den andre siden vil ikke Norid godta å peke et domene til en navnserver som enda ikke svarer for domenet.

Løsningen er at serveradmin må overstyre cpanel og parkere domenet for deg via WHM eller shell. Om ikke du får hostgator til å hjelpe deg med dette kan du få leie serverplass hos meg så fikser jeg dette for deg :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei,

Jeg er kjent med denne problemstillingen. Det har enkelt og greit sammenheng med at cpanel ikke lar deg parkere et domene hvor ikke NS oppføringene i domenet allerede peker til leverandørens navnservere. På den andre siden vil ikke Norid godta å peke et domene til en navnserver som enda ikke svarer for domenet.

Løsningen er at serveradmin må overstyre cpanel og parkere domenet for deg via WHM eller shell. Om ikke du får hostgator til å hjelpe deg med dette kan du få leie serverplass hos meg så fikser jeg dette for deg :)

Ja, dette er en vanlig problemstilling på webhoteller, men ikke hos Hostgator. De tillater addon-domener selv om ikke domenets navneserver er lik HG sine.
 

Glimmerman

New Member
Ja, dette er en vanlig problemstilling på webhoteller, men ikke hos Hostgator. De tillater addon-domener selv om ikke domenets navneserver er lik HG sine.

Opplevde noe merkelig i dag. Som sagt så hadde jeg problemer med kombinasjonen av domeneshop og hostgator. I dag betalte jeg regningen fra domeneshop (på forfall) og helt plutselig fikk jeg lagt inn navneserverne til hostgator og godkjent av Norid. :)

Tilfeldig ?? Mulig det... Problemet er i allefall løst for mitt vedkommende. :)

Takk for alle innspill.

Mvh Jan
 
Topp