Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domenet-navn

Snavla

New Member
Enkelt spørsmål: hvor mye har domene-navn å si for SEO?

Eller sagt med andre ord, hvor stor fordel har man om domenenavnet man har er det samme som søkeordet man er ute etter å treffe?

Eksempel: man vil selge ostepop og antar at potensielle kunder vil søke på nettopp "ostepop". Hvor stor fordel i treff vil man ha om man har siden sin på ostepop.no fremfor f.eks kjellschips.no? :cool:
 
Sist redigert av en moderator:

emilkroerdk

Medlem
Akkurat hvor stor fordelen er kan ikke oppgis i tall, men det er en stor fordel ja.

Det har du ikke helt ret i. Det har kun en lille fordel i Google at domænenavnet er det samme som søgeordet, den eneste fordel jeg ser er at du kan linkbuilde med henblik på at det er et unikt navn, så når du skal linkbuilde med ankertekst så skal du skrive med store bogstaver, lad os din hjemmeside hed:
billigeostepops.no - så skal du linkbuilde på følgende måde: Billige Ostepops, da du herved skriver med store bogstaver opfatter Google det som noget unikt. Om ikke andet kan du også få en højere CTR da det i søgeresultatet i Google vil blive markeret med fed skrift. billigeostepops.no feks.
 

switch

New Member
Jeg kan også kun være enig med Emil, at have et søgeord i dit domæne er på ingen måde nødvendigt for at komme til at ranke højt i Google. Jeg har mange domæner der ligger på side et i Google med domæner der ikke indeholder søgeord.

En fordel er dog at hvis du har søgeord i domænet og folk linker til din hjemmeside vil de ofte bruge dit domænenavn. Derved får du et keyword i linket hvilket stadig er yderst vigtigt for at få gode placeringer.

Hvis du f.eks. bruger AdWords til at reklamere for din side vil du også kunne få en højere CTR hvis dine søgeord er i med i domæne navnet.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp