Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Droppshipping rent produkt til kunde

vovinga

New Member
Hej allesammen.
På forhånd vil jeg be om unnskyldning for min dårlig Norsk både gramatisk og muntlig :)

Jeg vil starte nettbutikk om noen stund... Vil prøve både dropshiping og lager samling til å selge vedere. Har en spørsmål til erfaring folk i denne bransjen om droppshiping og levering til kunde.

Hvordan kan jeg ungå tilleg regninger fra toll til kunde min som betalt mva ved bestilling i butikken min ?

Må jeg kanskje kontakte med leverandøren og spørre ham om kan fyle ut noe riktig papiriet på den sending han skal sende i norge. Fskspl. bill to send to _?

Også har ett spørsmål om tollkreditt.
Hvordan tollerne fastslått at pakken sendes til min bedrift ? Må jeg levere noen info om tollkreditt til min leverandør ?

siste forespørselen er; Finnes her noen snille erfaringfolk som kan litt støtte meg gjennom oppstarten prossesen med tips og rød... hvis det finnes det skal bli bra å holde kontakt gjennom FC eller Skype

Har ikke så mye erfaring i denne bransje, og vil takke på forhånd alle som kan litt hjelpe meg
 

Terese

New Member
Hei
Jeg skal starte nettbutikk og tenkte å begynne med dropshipping fra utlandet. Jeg skal selge produkter som ikke er tollavgift på, men det må betales mva hvis kunden kjøper for mer enn 200 kr. Jeg ønsker ikke at kunden skal få tilsendt en faktura på mva i etterkant, hvordan løste du dette?
Blir veldig takknemlig på svar:)
 

xdex

Medlem
Hei
Jeg skal starte nettbutikk og tenkte å begynne med dropshipping fra utlandet. Jeg skal selge produkter som ikke er tollavgift på, men det må betales mva hvis kunden kjøper for mer enn 200 kr. Jeg ønsker ikke at kunden skal få tilsendt en faktura på mva i etterkant, hvordan løste du dette?
Blir veldig takknemlig på svar:)

Har ikke dette spørsmålet blitt besvart hundre ganger på dette forumet nå?

https://www.webforumet.no/forum/threads/dropshipping.24770/#post-196844
https://www.webforumet.no/forum/threads/mva-på-import-før-mva-pliktig-småpakker.24667/#post-196291

osv.. Bruk SØK knappen, finnes ett hav av slike tråder nå...
 

Terese

New Member
Disse linkene har jeg allerede lest og gir meg dessverre ikke svar på det jeg lurer på.
 

Terese

New Member
Det er ikke toll på varene jeg skal selge. Det jeg lurer på, er hva jeg skal gjøre helt konkret, for å unngå at kunden må betale mva når han henter pakken på posten (forutsatt at pakkens verdi er over 200 kr.)?
 
Topp