Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping, Aliexpress - negativt om kunden ser at pakka er sendt fra utlandet?

Tenker å begynne å selge litt på nett igjen, og dropshipping er jo fine greier. Tenkte å bruke Aliexpress til dette (forstår det sånn at de er brukbare).

Det jeg lurer litt på er om det oppfattes som negativt når kunden ser at det er kinesiske stempler eller whatnot på pakka. Hva tror dere? Erfaringer?
 
Innmari snedig at det ikke går an å redigere poster her...

Nuhvel. Ser at det er veldig lang leveringstid på mange av tingene der, typisk 15-34 dager. Det er jo veldig mye? Folk forventer jo som regel å få varen innen en ukes tid.
 

Beergear.no

Medlem
De er brukbare?
Ali består av tusenvis av selgere. Det er ikke et firma som står bak leveringene, men maange.
Om du da ikke velger å bestille alt fra en av de som tilbyr varene sine gjennom Ali.
Men da blir utvalget ganske så begrenset.

Ang. Om det er negativt så vet jeg ikke.... Men vil tro det.
Jeg for min del vil aldri handle fra et firma som driver droppshipping.
Det er flere grunner til det.
Lang ventetid. Kunne like så godt best varene hos ali, focalprice, deal extreme eller andre og fått varene like fort, men billigere.
Jeg ville vært bekymret i forhold til garanti/behandlingstid på produkter med feil.
Om de skal sendes til HK som brev, sjekkes der, og ny vare sendes tilbake som brev, så snakker vi vel fort om 4-6 uker.
Men dette er bare min personlige mening.
Sikkert noen som har erfaring med DS som kan mer enn meg om dette.
Og det kan hende folk har mer tålmodighet enn meg :)

Edit: Ups noe fant du ut mens jeg skrev :)
 
Takk for svar.

Hehe ja, "de er brukbare" var kanskje feil ordbruk - er klar over det du sier. :) Har dog hørt en del positivt om å bruke den sida til dropshipping, men også noe negativt her og der. Det som er en gjenganger er da i grunnen tiden ting tar - har jo bestilt ting fra Alibaba før, og det tok heller ikke mer enn et par uker. Da er man jo plutselig like langt..
 
Sist redigert:

kek91

Webutvikler
Det er kun gratis alternativet "China Air Post Mail" som tar ~30 dager å sende. Velger du et annet fraktalternativ som for eksempel DHL, FedEx eller UPS får du gjerne varen innen en uke. Koster dog rundt 25-35 dollar.

Ellers er jeg også enig med det bristol sier, og jeg tror mange ikke stoler på dropshipping.
Har du plass og mulighet for å ha et lite "mellomlager" hos deg er det mye bedre og du kan skaffe egen emballasje som du kan pynte så fint du vil :) I tillegg har du mer kontroll selv og du vet når varen blir sendt og ca når den ankommer destinasjon.
 

Beergear.no

Medlem
Da blir det nok ekstremt dyrt for sluttkunde i Norge.
Selger du et produkt til f. eks 50-10 kroner vil shipping komme på langt mer enn selve produktet. Tror det blir lite igjen til droppshipper i Norge om man bruker DHL Express.....
 

Bjørnar

Gründer
jeg har nettopp handlet noen småsaker fra AliExpress, og leveringstiden er lang dersom du skal ha det rimelig. Du blir nødt til å ha lager når du velger en slik type leverandør, for det er ingen sluttkunder i Norge som vil vente så lenge, med mindre det er VELDIG custom made produkt.
 

Beergear.no

Medlem
Enig med deg Bjørnar!
Vi la inn 10-15 ordre for ca 3 uker siden.
Kun 2-4 stk er ankommet oss.
Men alle er sendt fra HK. (Det er alt vi vet)
Syns posten i Norge er ganske trege med disse sendingene også.
En av pakkene ankom Oslo på mandag, men er fortsatt ikke ankommet oss.

Ser også for meg et skikkelig mas på tlf fra kunder som venter på varer. F. eks:
Kunden ringer droppshipper, maser etter varen(e)
DS sjekker sporing, det eneste han vet med sikkerhet er at varene har forlatt HK.
Kunde blir utålmodig og avbestiller.
Hva gjør man da?
Ber kunden sende varen til leverandør i Norge, eller HK?
Hvem dekker retur porto.
Blir nesten sliten bare av å tenke på hvordan dette kunne blitt :)
 
Det hørtes litt pes ut, ja.. :rolleyes: Blir nok eget lager da. Har jo en svær bygning jeg kan bruke til dette, så er ikke plassen som er problemet, heller min (begrensede) tid. Men det går sikkert greit. :)
 
Topp