Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping - TOLLEN

Skal snart starte opp nettbutikk med dropshipping. Dermed lurer jeg på om noen vet noe hvordan man kan løse dette med tollen. Om kundene mine bestiller noe over 200 kr vil det jo komme regning til dem. Er det mulig at denne kan bli sendt til meg ? Noen som har råd og erfaringer?:)
 
ja, jeg har vært i kontakt med flere selskaper som tilbyr å skrive ''gift'' eller skrive at summen er mindre en den egentlige prisen, men er dette egentlig lov? Hva om tollen oppdager dette?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis pakken er verdt 5000,-, men avsender skriver 20$ og den forsvinner i frakten, er det 20$ du får erstattet. Med andre ord, blir du skyldig kunden din 4900,-ish

Om de skriver 20$, men tollvesenet åpner og finner ut at det er verdt 5000,- må du betale mva på hele beløpet og jeg vil også tro at du får en pen bot ved siden av.

Det er vel strengt tatt kunden din som får regningen/boten, men tipper at den blir videresendt til deg rimelig kjapt. ;)
Og nei, det er ikke lovlig å ljuge på summen.
 

Kassimaja

Geocacher
NÅ er det ALLTID avsender som fyller ut tolldokumenter. Om Tollvesenet finner feil i disse dokumentene kan de ikke ta mottaker for dette, da det er avsender som signerer og bekrefter gyldighheten av dokumentene.

Om mottaker mottar pakken og unnlater å gjøre noe med det derimot....
 
Dersom du skal starte en nettbutikk, og er seriøs med dette, så burde dette være et ikke tema.
 
Topp