Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping - Trenger tips

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg er i samtaler med en leverandør, som også har sin egen nettbutikk. Vi skal selge deres produkter på våres side.

Noen som har erfaring med dropshipping? Hva er det man må huske på av utgifter?

Hva burde den finansielle brøken være? hvor mange % av omsetningen kan jeg forvente å ta, evt betale for at leverandøren holder lager, frakt etc
 
Vi skal selge deres produkter på våres side.
Er "våres" deg/din side?

Du kan forvente å betale 25-60% av deres detaljistpriser.

Du kan fks. avtale en fast månedsavgift for at de drop shipper (på godt norsk:rolleyes:) til dine kunder, du kan betale et fast beløp hver gang de sender en pakke, eller du kan betale etter hvor mye varen faktisk koster å sende.

Spør hvordan dere skal gjøre hvis kunden sender varen i retur. Du bør også ha flere leverandører i tilfelle en går tom.

Etterhvert som du (forhåpentligvis) selger mer og mer av deres produkt(er), kan du gjøre spesialavtaler på frakt, enerett på salg på X-antall av produktene osv.

Av utgifter er det, i tillegg til domene og hosting, veldig lite...eller veldig mye. Du kan prøve deg på Adwords, men her kreves en del kunnskap for å lykkes. Det finnes mange ekspertertips og div. software for å gjøre jobben lettere (hvor det igjen trengs kunnskap for å skille de gode fra de dårlige:rolleyes:).

Hvis du ikke vet hvilke nøkkelord du skal bruke, og ikke vil bruke mye penger til å begynne med, kan du sjekke ut Niche Marketing Product - Market Samurai hvor du kan bruke 12 dager på å finne de som er best.

Hva burde den finansielle brøken være? hvor mange % av omsetningen kan jeg forvente å ta...
Er ikke helt sikker på hva du mener, men din profitt blir jo detaljistpris minus engrospris.
 
Topp