Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Duplikatinnhold på flere språk

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jobber med å optimalisere min nye Australia side da jeg kom over et prakteksempel av hvor bra Google sin oversetting fungerer. Se bare på denne siden som er en automatisk oversettelse av denne.

Jeg vet det er endel folk som bruker oversettelsesprogrammer for å finne innhold til Norske sider. Dem finner en god engelsk kilde, kjører det gjennom en oversetter og retter noen småfeil så har dem en komplett tekst.

Google blir bare mer og mer intelligent, så nå tror jeg det er et spørsmål om tid før dem slår ned på duplikatinnhold basert på språk også! Jeg ser for meg at det er mange sider der ute som har oversatt innhold fra andre sider som nå kan bli straffet! Hva tror dere?
 

basicus

SEO Eggspert
For ett års tid siden ville jeg ha vært enig med deg Msites. I dag er jeg nok mer tilbøyelig til å være enig med Kenneth når det gjelder dette. Google har jobba mye med duplikat-problematikken det siste året, og begynner å bli virkelig flinke på dette.

De måtte nesten komme mer i forkant her, for scraping var jo i ferd med å tryne hele indeksen deres.

Om de klarer å se duplikatene basert på andre språk har jeg ikke sett neon definitive beviser for, men jeg gjetter på at det er en prioritet for de å klare det under alle omstendigheter.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er bare slik at mange ganger kan ting bli så avansert at de blir for avanserte og slår seg selv ihjel.....men, det blir spennnende å se om de klarer å balansere på denne fine linjen! For om ALLE nettsteder skal lages FOR google tror jeg nok nettets informasjonsfunksjon er på vei til å bli vannet ut...
 

picxx

Well-Known Member
Google slår ikke ned på duplikatinnhold (om noen kan motbevise påstanden, be my guest), men belønner orginalinnhold.
 

basicus

SEO Eggspert
Google slår ikke ned på duplikatinnhold (om noen kan motbevise påstanden, be my guest), men belønner orginalinnhold.
Jeg kan igrunn ikke se hvordan det skulle være mulig å motbevise noe slikt. Men du kan kikke på en sak her, og spørsmålet mitt blir:

Når du klikker på linken i eksperimentet til Google og så fjerner 123 vil du se at søkeresultatet viser kun ett dokument. Klikker du på show omitted results kommer det to til. Indikerer ikke dette at de har sortert bort to duplikater?
 

picxx

Well-Known Member
At google gjerne vil ha deg til å tro at de slår ned på duplikatinnhold betyr ikke at de faktisk gjør det.

'show omitted results' er undersider eller sider som ikke er så relevante i forhold til dine søkeresultater. Jeg kan ikke på noen måte via denne testen se at google diskrediterer duplikatinnhold.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Google slår ikke ned på duplikatinnhold (om noen kan motbevise påstanden, be my guest), men belønner orginalinnhold.

Jeg kan bevise at dem straffer det. Kan forklare litt dypere om du kommer på MSN.

Det kan diskuteres litt hva folk mener med duplikatinnhold og hva slags side som gjør det. Om det kommer en ny nettside som har samme innhold som en nettside med "høy google verdi", så vil den ikke rankere like lett (om den gjør det i det heletatt!). Det er iallefall mine erfaringer.
 

basicus

SEO Eggspert
OK. La meg omformulere litt: I og med at Google degraderer to av tre dokumenter til omitted results vil de jo ikke vises i hovedresultatet. Ergo om testen jeg viser hadde vært med mange konkurrerende sider ville to av tre sider hos meg ikke villet hevdet seg i resultatene som folk ser. At de finnes der når man velger show omitted results forandrer ingenting. De er sortert bort fordi de er for like dokumentet som Google velger å være synlig i det første søkeresultatet.

Det er også viktig å få med seg at de to bortsorterte resultatene innehloder tekster som ikke er prikk like den siden som vises. De er endret på - emn tydeligvis ikke nok til at Google lot seg lure.

Alle tre dokumenter ble publisert i samme sekund, så det er heller ikke tidsmessig noen forskjell.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kan bevise at dem straffer det. Kan forklare litt dypere om du kommer på MSN.

Kom på msn nå (litt sent for deg kanskje).
Uansett ser jo også dine påstander ut som om de underbygger det jeg har sagt, og ikke omvendt. Om noen kan komme opp med at google faktisk straffer duplikatinnhold er jeg lutter øre :)
(ok, skal være litt tidligere på msn neste gang....hehe)
 
Topp