Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dynamiske sidetitler

kek91

Webutvikler
Her er et eksempel

På toppen av index filen din legger du følgende php kode:

Kode:
<?php
$page_title = ucfirst(substr(preg_replace("/[^a-zA-Z0-9æøåÆØÅ-]/", "", $_GET['side']), 0, 20));
?>

Og så blar du ned litt til du ser <title> taggen inne i <head> området.
Skriv:
Kode:
<title><?php echo $page_title; ?> | min-nettside.com</title>

Da vil tittelen til nettsiden bli "Hjem | min-nettside.com" hvis du er på index.php?side=hjem og "Ommeg | min-nettside.com" hvis du er på index.php?side=ommeg

Edit:
Du kan bytte $_GET['side'] med f.eks. $_GET['artikkelnavn'] (hvis det er korrekt navn for innlasting av artikkelen) så vil tittelen bli navnet på artikkelen istedet.

Hvis du ønsker stor bokstav på hvert ord i tittelen istedenfor bare den første bokstaven, så bruker du ucwords() istedenfor ucfirst()
 

Børge AJ

Medlem
I WordPress kan du bruke denne koden
PHP:
<title><?php wp_title('|', true, 'right'); ?><?php bloginfo('name'); ?></title>
Blir i samme format som koden til kek91, men henter navnet på enkeltside/innlegg og navnet på selve bloggen/siden fra WordPress.

Anbefaler deg også å ta en titt på All in One SEO Pack. Det er en SEO-plugin for WordPress hvor du kan endre tittel, meta-description og en del mer.
 
Sist redigert:

Hupsey

Medlem
Jeg anbefaler også å bruke yoast. Sjekk fanen som heter titles. I bunnen av siden står de dynamiske side kodene. Jeg bruker mest denne: %%posttitle%% - %%sitetitle%%.
Disse kodene kopierer du opp i de forskjellige input feltene på toppen av siden..
 
Topp