Kjapp og trygg hosting for Wordpress

e-post fra noyos ang domene

Frodem

Medlem
Heisann

Jeg fikk i dag en epost om ett domene som utløper snart, men det stod dette i eposten som jeg stusset litt på..

Domenet under vil gå ut om -15010 dager.

Hva menest det det?

Frode

ps, ja jeg har sendt spm til noyos, men det tar som oftest good tid før svar
 
Noyos har et automatisk script som sender deg et varsel med informasjon om når domenenavnet utløper. Dette scriptet henter informasjon ut av en database eller noe sånt om når domenenavnet utløper, og som så mange andre tidsverdier i webscript er denne informasjonen lagret som antall sekunder passert siden 1. januar 1970 (i våre dager er dette et tisifret tall). Så bruker scriptet enkel subtraksjon og divisjon for å finne ut hvor mange dager det er til dette tidspunktet. Men det er åpenbart en feil et sted i scriptet som gjør at det ikke klarer å få tak i informasjonen om når domenenavnet utløper, og denne variabelen har derfor verdien 0 i utregningen. Scriptet tror derfor at domenenavnet utløper nøyaktig 0 sekunder etter 1. januar 1970, og når den skal beregne hvor mange dager det er "til" denne datoen blir det derfor et negativt tall ettersom tidspunktet er i fortiden. 41 år i fortiden, som tilsvarer omtrent 15000 dager.

Dette betyr selvsagt ingenting for utløpstiden til domenet, det er bare en feil i scriptet som gjør at du ikke får oppgitt riktig informasjon i denne mailen.
 
Topp