Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ebokleser - hva bør man kjøpe, og hvorfor?

A

aabbcc

Guest
Er vel ikke en ren ebokleser, men ipad funker jo fint til slikt...

ABC
 

Britta

stoffdronning
Min er faring med pdf på ebokleser er at det funker dårlig fordi pdf-en vises som hele side - med tilsvarende lite skrift - avhengig av pdf-ens oppsett.

Husk, 'riktige' ebøker er tilrettelagt for ebokvisning, du kan skalere skriftstørrelse, linjeavstand, avstand til kanten osv.
PDF derimot er ikke det, det er faste sider som vises på den størrelsen skjermen tillater.

Så jeg tror at hvis du er mest interessert i å lese pdf kommer du bedre med en 10" nettbrett.

Hilsen, Britta

PS. Jeg valgte Amazon og Kindle fordi jeg leser mest tysk og engelsk, derimot veldig lite norsk. Pluss at jeg har vært Amazonkunde siden dem begynte.
 
Sist redigert:

Britta

stoffdronning
Du må jo kjøpe Kinde: ..

Koster lite, bra batteri, og veldig enkelt å kjøpe bøker. Vedens mest solgte ebok leser.
Ebok.no har nå også begynt å sende norske bøker.

Jeg synes ikke at pris og fordi noe er 'mest solgt' er noe som helst godt argument når det gjelder hver slags hjelpemidler.

@Dan: du har begynte riktig. Finn ditt behov og se hvilken leser som klarer seg best med det.

Jeg er fornøyd med min Kindle, men hvis du f.eks. leser mange norske bøker eller pdf, så har den sine begrensninger.
Husk at Kindle er knyttet til Amazons filformat og at f.eks. norske bøker ikke er noe Amazon selger noe særlig. Ja, du kan kjøpe andre formater, finne en app og transform det, men gidder en det.

Britta
 
Topp