Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Effektiv måte å sette opp 20+ sider som nesten er like?

Hepp. Har 20+ domener jeg skulle satt opp et nesten likt innhold på. Noe statiske SEO-vennlige sider med kun forskjell på utlenkene.

Hvordan gjør jeg dette mest effektiv og SEO-vennlig?
Alle ligger under samme webhotel.

Blir fort mye klikking i wordpress og det er som sagt kun statiske sider. Hadde satt stor pris på gode råd. :)
 
hehe, skjønner. Hensikten er å sette opp 20+ forskjellige niche-hotell-sider med ulik destinasjon for hver side/domene.

1. Finne ett seo vennlig, effektiv og enkelt design for å selge hotell!
2. Legg dem ut på alle sidene med kun endring av hoteller og destinasjon

Ble det noe bedre nå? :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Wordpress er meget SEO-vennlig til slike prosjekter.

Du gjør dette best med samlebåndmetoden, blir like effektivt som å bla mellom 20 sider i f.eks. Dreamweaver.

- Åpne wp-admin på alle 20 sidene samtidig i Firefox.

Nå kan du bruke Ctrl+Tab til å skifte mellom sidene.

- Lim inn innhold, konfigurer eller hva du vil ved å bruke Ctrl+Tab til å skifte mellom sidene.

- Til slutt. Bokmerke alle sidene: Klikk på "bookmark all tabs" i Forefox så du kan bruke "open all tabs" senere til å redigere videre.

Hjalp det?

Og til slutt. Hvis du tenker å bruke tekst på følgende måte så lurer du ikke Google veldig lenge.

Nettsted 1: Hotell Busemann ligger fint til mellom havet og motorveien i gamlebyen i Smøla. Book et rom nå og få en gratis kongle ved velkomst.
Nettsted 2: Hotell Babyface ligger fint til mellom havet og motorveien i gamlebyen i Århus. Book et rom nå og få en gratis papirlapp ved velkomst.
Nettsted 3: Hotell Billeballe ligger fint til mellom havet og motorveien i gamlebyen i Bagdad. Book et rom nå og få en gratis knapp ved velkomst.

Men hvis du legger arbeid i sidene og lager en del unikt innhold som faktisk hjelper de besøkende så scorer du bra i Google også og kommer til å gjøre det bra. For idèen din med 20 nichesider er god.
 
Sist redigert:
Takk, det hjalp faktisk litt. :) Så får vi se om tanken er god, men med litt egenprodusert innhold burde jeg jo greie i hvert fall en side per dag!

1. Hvor mye har det så si at sidene ligger på samme hotell/ip? Hvor stor effekt har det å spandere på seg 2$ måneden for dedikert ip på hver?
2. Noe tommelfingerregler på hvor mange sider som er minimum før søkemotorene viser interesse. (Antall sider) / (søkemotoreffekt) - ratioen faller vel etter hvert.
3. Rangeres "pages" bedre enn "posts" i søkemotorene?
 

Tonny Kluften

Administrator
1. Dette kunne man hatt en egen tråd med 10 sider diskusjon på. Noen sier det ene og noen sier det andre. Jeg har ikke testet dette ut selv. Men enda så mye dette er debattert så har jeg enda ikke sett noen som har bevist at det gir effekt å spre nettstedene utover IP`er.
2. Noen sider, la oss si 5 sider med artikler på 200-400 ord, på hvert nettsted med unikt innhold holder til å bli indeksert. bruk RSS og ping 10-15 steder.
3. De står nøyaktig på like fot.
 
Med dedikerte IP´r kan du i hvert fall få en enkel innlenke for 2$. :p

Noen som vet hva slags "domenparkering-reklame-tjenester" f.eks oslohotel.com bruker?

Dette fungerer vel bare for typisk type-in domener?
 
Topp