Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Effektivt å spre bloggen i sosiale medier

Jeg skriver en personlig blogg om fritiden min, men mine venner og betjente er den store målgruppen. Jeg lar bloggen oppdatere Linked-IN, Twitter, Facebook og Google+ om nye innlegg som jeg skriver. Likevel ser det ut som blogg-seksjonen til Haugesunds avis (nettutgave) og direkte-søk er de største trafikk-kildene, men den aller største kilden er Haugesunds avis.

Har fortalt flere venner og betjente om bloggen min og de har fått vite om Facebook-siden, sånn at de kan få varsel om nye innlegg. Jeg synes det er veldig gøy å skrive blogg, men fortsatt har jeg 20 daglige besøk og Facebook-siden har 48 likere. Det er jeg fornøyd med!
 

hansson

Langveisfarende
Problemet er at ingen er interesserte i å lese om noe som ikke gir dem noe, verken kunnskap, ideer, visuelle opplevelser, informasjon om problemløsning, e.l. Så personlige blogger som ikke handler om noe som helst egentlig, og ikke har et tema som er interessant for andre enn den som skriver, vil aldri oppnå gode trafikktall. Hvis du vil ha bloggen som ei dagbok for deg sjøl er det helt greit, men hvis det er viktig for deg å få mange besøk må du begynne å skrive om noe som er interessant for andre å lese. For å si det kort og brutalt: Ingen er interessert i å lese om hva du spiste til middag, bortsett fra hvis du er en kjent (kvinnelig) blogger eller Justin Bieber.
 
Dette er en blogg som jeg bruker til å skrive om hva jeg gjør på fritiden. Jeg regner med at det ikke er mange utenom mine venner og betjente som vil følge den. Der skriver jeg om fritidsaktivitetene jeg er med på og hva jeg ellers gjør på fritiden.

Forrige mandag skrev jeg om en lang sykkeltur til Håvåshytten. Jeg la ut 16 bilder i innlegget og skrev under hvor de ble tatt underveis. Link til innlegget
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg skriver også en personlig blogg hvor jeg babler om alt mellom himmel og jord som jeg er opptatt av. Dersom du ser dette svært langsiktig og publiserer jevnlig, vil du etter hvert oppdage at folk søker på det utroligste via Google.

Etter hvert vil nok treffene fra søkemotorer ta seg opp (jeg startet på 20-30 unike besøkende om dagen, er nå oppe i noen hundre hver dag).
 
Jeg skriver også en personlig blogg hvor jeg babler om alt mellom himmel og jord som jeg er opptatt av. Dersom du ser dette svært langsiktig og publiserer jevnlig, vil du etter hvert oppdage at folk søker på det utroligste via Google.

Etter hvert vil nok treffene fra søkemotorer ta seg opp (jeg startet på 20-30 unike besøkende om dagen, er nå oppe i noen hundre hver dag).

Takk for et godt svar! Jeg gjør det som du beskriver, langsiktig og publiserer jevnlig. Jeg er foreløpig rundt 20-30 daglige besøk, men får se hvor lang tid det tar før jeg får flere daglige besøk.
 

cec1973

Medlem
Hei,

Hvis du vil ha flere lesere kan jeg anbefale deg å kommentere andre blogger. Etter at jeg gjorde det fikk jeg mange flere lesere. Stort sett har jeg ligget på 20-50 for dagen, men de dagene jeg kommenterer andre blogger kan jeg komme opp i 2-300. På det meste har jeg vært oppe i 6-700 (skjønner ikke helt statistikken, en sa 400 mens en annen sa 750 og over 1000 sidevisninger, så det var ikke ant. sidevisninger....).

Og her er min blogg: Litt husmor, litt Tårnfrid og litt hobbysosiolog

I tillegg har jeg noen reisesider og de har jevnlig besøk fordi jeg er aktiv på en del reiseforumer.

Hehe, det jeg sliter med er hvordan i alle dager jeg skal tjene penger på dette.... :)

C.
 

Pharax

Medlem
Hehe, det jeg sliter med er hvordan i alle dager jeg skal tjene penger på dette.... :)
Hvis målet er å tjene penger finnes det tusen andre ting du kan skrive om som garantert vil gi flere treff. Hvor mange inntektsgivende blogger finnes det i Norge i dag som ikke er en rosablogg?
 

cec1973

Medlem
Hvis målet er å tjene penger finnes det tusen andre ting du kan skrive om som garantert vil gi flere treff. Hvor mange inntektsgivende blogger finnes det i Norge i dag som ikke er en rosablogg?

Å tjene penger på den bloggen der var ikke målet nei, men jeg tror det er en del "mammabloggere" som tjener greit med penger. Min blogg er hverken det ene eller det andre, skulle jeg tjent penger måtte jeg nok rendyrket den mer.

C.
 
Sist redigert:

Sadie

Medlem
Hei,

Hvis du vil ha flere lesere kan jeg anbefale deg å kommentere andre blogger. Etter at jeg gjorde det fikk jeg mange flere lesere. Stort sett har jeg ligget på 20-50 for dagen, men de dagene jeg kommenterer andre blogger kan jeg komme opp i 2-300. På det meste har jeg vært oppe i 6-700 (skjønner ikke helt statistikken, en sa 400 mens en annen sa 750 og over 1000 sidevisninger, så det var ikke ant. sidevisninger....).

Og her er min blogg: Litt husmor, litt Tårnfrid og litt hobbysosiolog

I tillegg har jeg noen reisesider og de har jevnlig besøk fordi jeg er aktiv på en del reiseforumer.

Hehe, det jeg sliter med er hvordan i alle dager jeg skal tjene penger på dette.... :)

C.

Legg inn en link til paypalkontoen i sidebaren, kanskje? :D
 
Topp