Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Egenkapital 2050 et eget mysterie?

Men Steve er dette egentlig en feil? Fore et lite ENK så sier skatteeaten at man ikke trenger Næringsppgave side 4. For om jeg rettet opp slik at Altinn askepterte så var jo det bare et tegn på at jeg ikke hadde ført at jeg hadde betalt noen regninger vedr. firma med private midler og det er vel lov?

Og når korrigeringen er utført og Altinn sier grønt lys (checkmerke) så blir det jo riktig?

Da står det vel igjen i regnskapet og legge inn korreksjonen med 0422 da? Slik at det også er korrekt?

Hvordan skal 0422 føringen føres korrekt?
 

Steve Cash

Medlem
Hvor har du funnet at enkeltpersonforetak ikke skal fylle ut side 4? Rettledning til næringsoppgave 1 henviser til enkeltpersonforetak i avsnittet "side 4 i næringsoppgaven", det står ikke noe om unntak fra leveringsplikt. Jeg har riktignok ikke sjekket rettledning tli poster i Altinn, men regelverket bør være det samme.

At Altinn godtar det er gjør er som regel et godt tegn, men det beviser ikke at alt er faglig helt riktig, bare at en ikke har gjort noen feil som slår ut i de kontrollpunktene som er lagt inn i portalen. Det er lov å betale firmutgifter med privat bankkonto, og om en fører mot kredit 2055 eller kredit 2060 er antakelig ikke veldig viktig, selv om det er det første som er korrekt. Eventuell korreksjon i regnskapet må bli å flytte betalinger med privat bankkonto til 2055 hvis de er ført på 2060 eller 2061.
 
Topp