Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eget domene til nyhetsbrev?

Christian

Medlem
Hei,
Hva er deres tanker rundt å bruke et eget domene for utsending av nyhetsbrev?

Vi sender ut en del nyhetsbrev til våre kunder og vi bruker vårt vanlige domene til disse. Min frykt er at noen kunder skal blokkere vårt domene, slik at ingen av mine kolleger lengre greier å sende e-post til den kunden.

Kan det ha noe for seg å sende ut nyhetsbrev fra et eget domene, eller vil det bare være tull?
 

Chris M

Medlem
Ikke bare eget domene, eget domene på en annen server. Ellers blir ip og nameserver også blokket etter hvert.
 

river

Medlem
Eget domene, ja, definitivt! Ikke finn på å bruk eget.
Som du sier så blir domener blokkert og det er ikke bare kundene som blokkerer, men ISP`er, gmail, hotmail og andre større aktører. Da har du plutselig et stort problem.

Jeg forstod ikke dette helt.

Visst jeg bruker Mailchimp for utsendelse av nyhetsbrev for min nettbutikk, og URL til min nettbutikk er: www_nettbutikk_no
e-post er: post_@_nettbutikk_no

Er det da OK at jeg da bruker overnevte data for utsendelse av nyehetsbrev gjennom Mailchimp ?

Eller bør jeg legge inn et annet domene, og en annen e-post adresse i Mailchimp enn overnevnte domene og epost?
 

amigo

New Member
Min frykt er at noen kunder skal blokkere vårt domene, slik at ingen av mine kolleger lengre greier å sende e-post til den kunden.

Nyhetsbrevet bør jo være av såpass kvalitet, og frekvens, at de som melder seg opp ikke velger å blokkere dere. Ha en klar og tydelig lenke i hver mail for avmelding.

Å bruke eget domene skaper større tillit, mener jeg.

De kunde som faktisk har blokkert dere, har vel kanskje ikke så stor interesse av å motta mail fra dine kolleger uansett? ;)
 
Topp