Eget forum for n00bs

En tråd i 'Ris og ros til WF' startet av rune69, 5 Apr 2012.

1. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Hei,

legger merke til at det er lite interessant på Webforumet i senere tid, kanskje bortsett fra når man ser bort fra de utallige innleggene til visse folk som ikke heelt har lyst eller peiling til å lære ting selv.

Kan det være en forretningside for Tonny å kjøpe domenet webn00bforumet.no for å tilfredsstille alle parter?

2. Martin Ravndal

Martin Ravndal Medlem

Er det meg du mener i innlegget over?
    Hmm...

typisk liker dette.
  3. malta Medlem

... eller meg?

4. Andreas Hatlem

Andreas Hatlem Aktiv

Over tid er kan dette rettet mot flere personer. Ofte er det personer som er innen i en kort periode og spørre spørsmål som like gjerne kunne vært googlet. Rune har et godt poeng, som er at det er noen som ønsker hjelp til det mest elementære.

Jeg kan forstå at noen har problemer noen steder i en prosess. Derimot å ikke engang har prøvd eller brukt google er for dårlig.

5. rune69

Poenget er ikke hvem jeg hinter til, men som abroke sier: bør man ikke i det minste kunne forvente at man googler litt eller leser en bruksanvisning etc. før man stiller de minst innlysende spørsmål/tigger om hjelp?

Jeg hjelper gjerne i situasjoner der jeg har mulighet eller lyst, men synes vel "nivået" har sunket litt i forhold til å ta i et tak selv først...

6. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Det kommer nok i bølger.
    Jo mer du vet jo flere noobs det blir av det. Og etterhvert jo mer du forstår hvor noob man selv er (jeg husker innlegget mitt med // uten http eller https foran).

7. Keeper

Keeper Medlem

Hva med mer Stick`s med relevant informasjon som allerede er blitt spurt og bevart?

8. adeneo

adeneo Medlem

9. zapotek

zapotek Medlem

10. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Terskelen for n00bs er kanskje lavere på BareBlogg.no Det er bare å stikke innom en tur ;)

11. Stein Ove Helset Hacker

Folk kommer jo til et forum for å få hjelp da. Det er kanskje enklere for folk å få mer konkret hjelp her enn ved å google. Men kanskje moderatorer kunne ryddet opp og fjernet forskjellige tråder etter en viss tid? Regner med det er svært mye arbeid da men :p

12. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Bare folk er flinke til å søke på forumet så går det bra, hender jeg minner folk på det. Fnnes jo f.eks. 100 tråder om MVA her, alt om MVA er besvart, men allikevel poster folk på nytt.

13. picxx Well-Known Member

Jeg synes Tonny skal ta grep her og starte eget forum for enøyede albinonegre som tenner på dverger i lakkutstyr som røyker sigar og vil tjene penger på internett.
    Dette blir for slapt Tonny....det er tross alt hele 5 millioner i norge nå! :D

14. rune69

Er det virkelig allerede 5 millioner enøyde albinonegre i Norge? Da har utviklingen virkelig gått for langt, selv om jeg absolutt er for det fargerike fellesskapet :D

15. knippsen

knippsen Medlem

Ja, viktig at folk prøver å søke før de lager nye tråder. "Noen" her inne er ALT for slappe til det, og det fører til mange unødvendige tråder, særlig i det siste.

Del denne siden