Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Egner Polen (krakow?) seg for fylletur med gutta i vinter?

Deezire

Medlem
Deezire: jeg synes det høres meget respektløst ut å drikke i Auschwitz. MEGET respektløst. Kan man ikke holde seg edru der, ja da vet jeg nesten ikke hva jeg skal tro om verden.

Mulig jeg ordla meg litt feil, men det ble ikke foretatt noe drikking inne i selve Auschwitz. Bare for å ha klarert det.

Way of topic: Hvorfor skal du blande politikk og sosialistmøkk i en tråd som handler om en guttetur til Polen? Ikke at jeg støtter oppunder FrP eller den røkla, men det får da være grenser for hvor langt man kan trekke politikk inn i alt?
 

peterandrej

pensjonert moderator
sosialistmøkk? jeg har da vært høyremann i over 10 år. aktiv og på kommunestyreliste og hele pakka.

poenget var at det typisk sånn "grilldress"-holdning: "eeehhh. gutta!! hvor er det billigst øøøøl??"
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor kritiserer du folk som synes fylleturer er gøy, når du selv er avholdsmann? Ser du ned på alle som ikke har samme interesser for deg?

Øl, grilldress og FRP har da absolutt ingenting til felles.
 

Fredrik

Medlem
Øl turer er selvfølgelig morsomt innimellom. Jeg tror man trenger noen slike turer også. Derimot for en litt mer opplevelses rik tur kan jeg anbefale Paris. Der kunne jeg gått runt i mange uker bare for å oppleve alt.

Ellers synes jeg i grunn FRP er et godt valg Peter.
 

peterandrej

pensjonert moderator
caper: eller det FrP forstår med begrepet "kultur". dette omfatter også harryturer til sverige for å handle kjøtt, samt en noe "spesiell" forståelse av innvandring - som enkelt kan oppsummeres slik:

- vi er imot innvandring til norge hvis innvandrerne er svarte, muslimer eller begge deler. Men, vi er for innvandring hvis innvandrerne er gifteklare kvinner fra thailand. Forøvrig er vi ikke rasister eller kultursnobber.
 

Fredrik

Medlem
Egentlig kan man oppsummere slik: Liker man ikke penger så stem rødt. Liker man penger så stem blått.

Ved forrige valg så mente majoriteten i Norge at penger ville man ikke ha. Derfor satte man inn en kommunist som finans minister.

Jeg tror at ved neste valg så har folk begynt å like penger igjen og tror man får en kapitalist som finansminister.

Nå var dette hinsides OT. Back to topic: Reis hvor dere vil men husk å drikke til dere ikke kan stå på beina. Det billigste er vel å leie seg en camping hytte på svinesund rett ved systembolaget? Alternativt slå opp telt med en kasse pils som hodepute!
 

tulling99

Medlem
Jeg har for øvrig nylig vært i både Praha, Paris og London. Så om neste reisemål ikke nødvendigvis har museer som Louvre og katedraler som i Praha så er ikke det noen krise. Tenkte mer på en morotur med kameratene. (VI er for øvrig i 20-åra). Prisen på øl ute er definitivt viktig når du et halvt år i forveien planlegger en tur som skal bestå av å drikke øl ute. Det er litt mer befriende å gå i baren når hver pils koster en tier enn når den koster 80 kroner slik jeg opplevde det på noen klubber i Paris.

Vi skal selvsagt ikke BARE drikke. Hvor mye koster horene? Neida.. Skal vel spise middag et par ganger om dagen også, og det er jo hyggelig om matkulturen i byen ikke bare består av potetpannekaker..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
caper: eller det FrP forstår med begrepet "kultur". dette omfatter også harryturer til sverige for å handle kjøtt, samt en noe "spesiell" forståelse av innvandring - som enkelt kan oppsummeres slik:

- vi er imot innvandring til norge hvis innvandrerne er svarte, muslimer eller begge deler. Men, vi er for innvandring hvis innvandrerne er gifteklare kvinner fra thailand. Forøvrig er vi ikke rasister eller kultursnobber.

Veldig seriøst av deg PAJ. Du er virkelig mer trangsynt enn jeg hadde forestilt meg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
trangsynt? Jo, det er jeg nok. Men, du påpeker jo ikke hvilke deler av mitt utsagn som er direkte feil. Og ja, det blir nok spilt på stereotypen av FrP-velgeren som en som går i grilldress, reiser på harrytur til sverige og som importerer kona si fra Thailand.

Samtidig kan man si at alle høyre-velgere er homo, rike og snobbete. AP-velgere jobber på fabrikk, og SP-velgere lukter fjøs.

Men nå var kategorien "generell snakk og svada". Eller tok jeg feil?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Siden tråden i alle fall sklir over til politikk:
Ærlig talt - det FrP har kommet med hittil er jo stort sett et par ting:
a) de vil rasere norsk kulturliv *totalt* - Norge ER dessverre ikke et stort nok land til at annet enn de aller aller største, totalt gjennomkommersialiserte "kultur"-tilbudene kan klare seg økonomisk uten noen som helst form for hjelp, og alt av mangfold vil utraderes
b) de vil rasere norsk media ved å kutte pressestøtten - igjen - bare de aller største vil overleve og alt av mangfold vil utraderes
c) de vil selge ut staten av så mye som mulig av næringslivet - ja, kjør på, dette har vi jo sett tidligere at har vært utrolig vellykket, dvs hvis man kaller massiv arbeidsledighet, økt fattigdom, og vanvittig inflasjon for "vellykket"...
d) de vil fjerne "elitekulturen" osv. Jaså? La meg se... I Oslo har vi en byråd for "næring og kultur" fra FrP som heter Anette Wiig Bryn. Noen som vil vite hva hun startet sin byrådskarriere med? Jo, hun fikk i praksis stoppet Sommerparaden, et arrangement som samlet over 50.000 mennesker året før (veldig populær elitekultur i såfall), og... oi, se her - her har vi et interessant intervju med henne:
MIC Artikkel: Hvor vil du med Oslokulturen, Anette Wiig Bryn?

For å si det enkelt - FrP ANER IKKE EN DRITT OM KULTUR.

Økonomi og finans? Er det noe som er avhengig av litt langsiktighet og forutsigbarhet, så er det næringslivet, og er det noen som er vinglete, så er det FrP.
 

basicus

SEO Eggspert
Siden jeg tilfeldigvis bor i Polen kan jeg jo kanskje bidra med noe her (nei, ikke politikken det har sklidd over til).

Jeg var i Krakow området io fjord sommer i en ukes tid. Krakow er ikke stedet for å drikke billig tror jeg man kan si med sikkerhet med mindre dere styrer unna alle turistplassene og finner dere en eller annen kneipe litt utenfor sentrum.

Krakow er en okay by å dra til om man bare snakker engelsk. De fleste der takler det.

Jeg hadde kanskje heller tatt turen til Szczecin om jeg var dere. Bare pass på å booke dere inn på et noenlunde okay hotell i sentrum. Jeg kan anbefale Hotell Campanile (Fransk hotellkjede) som holder god standard og er forholdsvis rimelig. Det koster rundt 200 sloty natta om jeg ikke husker feil. De snakker bra engelsk der også.

Når det gjelder utesteder så er det ett sted dere absolutt bør styre unna og det er Ellite. Dette er et hore-diskotek hvor lettlurte drita utlendinger typisk blir loppet reine om de får en sjangs.

Ellers så er jo Szczecin en ufattelig stygg by, men jeg regner ikke med at utsikten var hovedgrunnen til turen? Jeg flytter forøvrig dit 1. september, så dere får bare si ifra om dere drar dit så kan jeg jo bli med på rølpa :)
 
Topp