Kjapp og trygg hosting for Wordpress

eiendomsfinans.no

Status
Stengt for ytterligere svar.

jens.guttormsen

New Member
Alene i luftslottet

For andre gang, jeg har ikke slengt dritt om låneagenter. Det jeg har sagt er at de ofte bare jobber for en bank, noe som er problematisk i forhold til det budskapet de sender ut. Det er faktisk slik at samtlige offentlige instanser inkludert Forbrukermyndighetene og Finanstilsynet advarer brukerne mot disse agentene p.g.a. at de oftest jobber mot en eller noen få banker, og derfor ikke har det overblikket som er nødvendig for å sikre deg en god rente!

Du kan jo følge denne linken, hvis ikke administratoren ønsker å fjerne også denne, fordi jeg tilfeldigvis jobber i Klikk.no: Skeptisk til låneagenter - Bonytt - klikk.no

Det denne artikkelen sier, bortsett fra å linke til finansportalen (som jeg allerede har beskrevet hva jeg tenker om), er at brukeren selv bør sjekke priser før man tar direkte kontakt med bankene. Det jeg likte med Penger.no var at jeg først sjekket prisene før jeg sendte søknaden til flere banker som jeg selv valgte!! På den måten fikk jeg sendt søknaden til tre ulike banker med veldig gid rente, før jeg spilte dem opp mot hverandre..

Det er mulig du er uenig med alle som jobber i forbrukerrådet, finanstilsynet og meg, men du er ganske alene i luftslottet ditt!
 

kongen

kongemedlem
Nå prater du mye tull. Finansagentene representerer alle de store nasjonale bankene. Gå inn på eiendomsfinans.no og se på logoene.

Saken er at du kommer inn og disser andre og skryter penger.no opp til skyene. Men penger.no er ikke en übergod tjeneste for forbrukere, men den kan være god for bankene som får leads.

Penger.no kan aldri hamle opp med finansagentene ettersom finansagenter får lavere renter til lånetagere. Og da er penger.no dritt i forhold til de andre.
 

jens.guttormsen

New Member
Det er hull på luftslottet

Landkreditt, Din Bank og BN bank har noen av de laveste rentene i Norge. Ingen av de benytter agenter i distribusjonen. Jeg har heller ikke sett at Fokus Bank gjør det. De logoene som vises på siden er mye tull, og inneholder kun 4 seriøse aktører: DNBNOR, Storebrand bank, nordea og sparebank 1.... Du sier at du får garantert lavere rente gjennom agenter, hvordan vet du det?

Forøvrig garanterer Storebrand at du får lavest rente hos dem? Er det du eller de som lyver?

Jens
 

kongen

kongemedlem
Landkreditt, Din Bank og BN bank har noen av de laveste rentene i Norge. Ingen av de benytter agenter i distribusjonen.

Les første innlegg i tråden du begynte å spamme.

Finansagenten Eiendomsfinans kunne tilby 0,5% lavere rente enn DinBank.

Som du da også naturlig kommer frem til så kan ikke penger.no tilby samme fordeler som finansagenter. Ergo er penger.no en elendig tjeneste til folk som ønsker lavest rente for sitt boliglån.
 

jens.guttormsen

New Member
Er det mulig???

For en fyr!!! Men la oss lande denne diskusjonen, eiendomsfinans annonserer med at den absolutt laveste renten de kan tilby er 3,49% effektiv. Hvis du går inn på dinbank.no så finner du en rente til: 3,45% effektiv.... Sjekk din bank www.dinbank.no... MAO you are so wrong again!

Hvis du mener at dette er feil, gleder jeg meg å høre begrunnelsen:)

Jens
 

kongen

kongemedlem
Hvis du går inn på dinbank.no så finner du en rente til: 3,45% effektiv....

Da er sikkert DinBank en god plass å søke boliglån på i dag.

Beste rente på penger.no er en uakseptabel rente på 3,67%. Det er dårlig det!

Vi kan nå avslutte diskusjonen nå når vi begge har kommet frem til at penger.no er en dårlig tjeneste til lånesøkere som ønsker lav rente.
 

jens.guttormsen

New Member
Er det mulig??????

Noen ganger blir jeg virkelig skuffet over folk. Det fremstår helt åpenbart at hvis du er opptatt av rente er det best å gå direkte til dinbank!!! Du er den eneste tullingen som påstår noe annet! Da er det ingen poeng å benytte eiendomsfinans, finansportalen eller penger.no. Problemet ditt er at du ikke kan innrømme at du tar feil!!! Du bare starter å diskutere noe annet.

BoliglÃ¥n - finn billigste lÃ¥n til bolig | Finansportalen.no viser laveste rente på 3,31
BoliglÃ¥n via Eiendomsfinans viser laveste rente på 3,70
www.penger.no/lan/boliglan/rentebarometer.html viser laveste rente på 3,67

Dette betyr at Finansportalen viser de laveste rentene uansett, hva penger eller eiendomsfinans skulle påstå.

Jens
 

kongen

kongemedlem
Dette betyr at Finansportalen viser de laveste rentene uansett, hva penger eller eiendomsfinans skulle påstå.

Perfekt! Da bruker vi alle Finansportalen heretter. Da er vi enig i at Finansportalen er mye bedre enn penger.no

Hvorfor starter du dine første ord på forumet med at "Finansportalen suger..." når den viser deg hvilken bank som gir deg lavest rente? Du burde være glad i Finansportalen når den viser deg hvilken bank som gir lavest rente på boliglånet ditt.

Jeg setter pris på vår endelige konklusjon om at Finansportalen er mye bedre enn penger.no og at vi kan avslutte diskusjonen med å ønske hverandre God Jul.
 

jens.guttormsen

New Member
Tunghørt

Jeg har sagt at brukergrensesnittet på finansportalen suger, og min erfaring med bankbytte der er under all kritikk. Det betyr ikke at jeg ikke er enig med deg om at Finansportalen har alle bankene listet opp i tjenesten som eneste aktør i Norge. Jeg fastholder at jeg skal få lov til å være fornøyd med tjenesten penger.no, mens du kan fastholde at finansagenter (som jeg forøvrig ikke har slegt dritt om) eller finansportalen er ett sendebud fra høyere makter.

Med det ønsker jeg deg en riktig god jul!

J.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp