Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksempler på norske woocommerce sider?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det var godt å vite ja; basert på denne:
Kode:
// Add currency / symbol
add_filter( 'woocommerce_currencies', 'add_rand_currency' );
add_filter( 'woocommerce_currency_symbol', 'add_rand_currency_symbol' );

function add_rand_currency( $currencies ) {
    $currencies['ZAR'] = __( 'South African Rand (R)', 'woothemes' );
    return $currencies;
}

function add_rand_currency_symbol( $symbol ) {
	$currency = get_option( 'woocommerce_currency' );
	switch( $currency ) {
		case 'ZAR': $symbol = 'R'; break;
	}
	return $symbol;
}
er det da vel ikke så alt for vanskelig å rette opp kr -> NOK tenker jeg.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nei, php skal inn i functions.php eller noe annet fornuftig, men akkurat *denne* kode legger til en ny currency-kode (south african rand visstnok).
Kanskje Nickolass kan dele det han gjorde, men denne biten er vel snart litt for OT (men viktig). Kanskje en moderator kan skille ut i nytt tråd hvis nødvendig (haha).
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
For å komme tilbake til det TS begynte på:
gadgetx.no er min første woocommerce-baserte WP nettbutikk (kommer vel online etter Påske).

Sålangt er jeg fornøyd med woocommerce; jeg kjøpte en ferdig template som passet sammen med wc: cheope
Jeg valgte bort MarketPress, som jeg dermed ikke har prøvd ut enda.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Både Teller og Euroconnex har følgende krav:

"Alle priser skal være i norske kroner"

Det betyr at priser i kassen skal vises som NOK og at kr. ikke er bra nok for disse, hvis man altså skal følge deres krav helt og holdent.

Er du helt sikker på den tolkningen der? med mindre det står noe annet, så står det jo faktisk bare at prisene skal være oppgitt i norske kroner, altså at hvis du skriver "100,-" så skal det tolkes som 100NOK, ikke at du må oppgi valutasymbolet/forkortelsen på noen bestemt måte. Med andre ord - du kan ikke oppgi priser i f.ex. polske zloty, sannsynligvis fordi det ikke er tatt høyde for det i systemene deres, men så lenge prisene faktisk er i norske kroner kan jeg ikke helt se at det er noe problem om det står ",00", ",-", "kr" eller "NOK" bak, ut fra det du skriver der.

Selvsagt vil det være annerledes hvis det er et nettsted som går inn for å henvende seg til flere land og dermed andre valutaer, og spesielt da hvis "kr" kan misforstås.
 

Jostein

Medlem
Jeg lurer litt generllt rundt dette med ferdige Themes. Jeg bruker i dag et gratis woo theme. Utseendemessig funker dette supert for meg. Bare jeg får skiftet litt farger på menybar osv.. Holder på å utforsker.
Hva er fordelen med et theme man får kjøpt? Har de mer funksjonalitet, eller er de lettere å redigere?

Det jeg trenger er en forside, en butikk med ca 8 varer. Så kasse. Alt dette har gratisthemet.

Kan jeg ved å forandre noe kode (tror jeg har sett et sted hvor det stå masse kode) f.eks sette inn et bilde et sted themet i utgangspunktet ikke har gjort klar for bilde?

Takker!
 

Nickolass

Medlem
kr. til NOK

Vedr. kr. eller NOK

@Torstein: du spør:
Er du nå sikker på det?
Det kommer sikkert helt an på hvilken kundebehandler eller kontrollør du får når nettbutikken skal godkjennes av trejdepartsinnløser. Jeg har måttet endre dette for både danske nettbutikker (til Dkr.)og norske nettbutikker (til NOK) fordi Teller og Euroconnex har krevd det.

Har da også et par kunder som kjører uten fordi ingen har vært flisespikker der.

Men, for å endre dette i Woocommerce også i versjon 2.04 som kom ut i går (18. mars 2013):

Gå til filen woocommerce-core-functions.php (ligger pluginets root)

Søk opp strengen:
Kode:
case 'NOK' : $currency_symbol = 'kr'; break;

og erstatt med

Kode:
case 'NOK' : $currency_symbol = 'NOK'; break;

Det er grei skurring.

Husk at denne skal oppdateres igjen hvis dere lager en autoupdate av pluginet.

Bemerk at den seneste versjon av Woocommerce har fått nye oppdaterte språkfiler - nå er det meget lite svensk igjen.

Lykke til.

Husk at dere kan få NETS betalingsmodulet til Woocommerce helt gratis hvis dere tegner NETS start, Nets Advanced eller NETS mobile avtale via Nettpilot - og deler det via Twitter eller Facebook.

Betill Netaxept START avtale med Woocommerce til NETS her >>

VH Nickolass
 
Topp