Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksempler på suksessfulle norske medlemskapssider

allegretto

Medlem
Hei,
jeg er på utkikk etter eksempler på suksessfulle norske (evt. nordiske) nettsamfunn/community,katalogtjenester,forum (eller en kombinasjon av disse) hvor hovedinntektskilden kommer fra medlemskap(feks ukentlig,månedlig eller årlig betaling) og ikke reklameinntekter.

Eksempel på en suksessfull utenlandsk "paid membership site" er: davesgarden.com
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
At nettsiden er "aktiv" og:
- har tilfredsstillende mange registrerte/betalende brukere
- er nyttig (i en aller annen form) for besøkende og/eller registrerte brukere.
- ..
Skal prøve å komme på flere kriterier etterhvert
 

allegretto

Medlem
Spesielt interessert i eksempler på nisjekataloger (gjerne de som kombinerer med community og ressursside).

Rene katalogtjenester tror jeg er vanskelig å gjøre suksess på. (utenom store aktøre som gulesider.no etc).
 

allegretto

Medlem
webforumet.no er en bra ressursside,
men jeg tenker mer på nettsider hvor brukeren(e) betaler en periodisk avgift (uke, mnd eller årlig) for å få tilgang til innhold.
Eller nettside hvor brukeren må registrere seg for å stå oppført. Gjerne gratis oppføring som et valg.. (men med mulighet for å oppgradere sitt medlemsskap/medlemsnivå mot betaling).

Vektklubb.no er et bra eksempel på en slik nettside.
Moteplassen.no, Sukker.no er andre eksempler.
Foto.no har både reklame óg forskjellige typer medlemsskap (gratis og betalende).
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Synes forsåvidt dine kriterier er veldig udefinerte.
Hvor mange brukere er tilfredsstillende?

Om siden er aktiv eller nyttig vil vel være et "must" hvis den skal være suksessfull? For jeg regner med du mener "suksessfull økonomisk"!?!

Men, det er jo mange nettsamfunn i Norge som er bygget opp på denne lesten.

Nettby.no er et eksempel, men om det er så suksessfullt er jeg ikke sikker på.

Biip.no er et annet community.

Finn.no - er vel nr 1 på markedet!

Kanskje det ville være lurt om du satt deg ned og fant ut hva du egentlig ville vite og at vi kunne hjelpe deg derfra. :)
 

allegretto

Medlem
Skal prøve meg på et lite sammendrag:

* Nettstedet må være norsk/nordisk
* Hovedinntektskilden må komme fra medlemskap (feks ukentlig,månedlig eller årlig betaling) og ikke fra reklameinntekter
* Nettstedet må være "aktivt" (altså ikke dødt)
* Kom gjerne eksempler på typiske "nisjekataloger" / "nisjenettsteder" og hvor inntekstkilden kommer fra periodisk medlemsskap.

Et bra eksempel på en slik type nisjenettside: (Davesgarden.com - en av de største ressurssidene for hageinnteresserte). Nærmere 600.000 registrerte brukere, og en stor andel betalende medlemmer.

Et eksempel på et temmelig nytt norsk nettsted som krever periodisk medlemsskap: hjerneklubben.no

Hva som er suksessfullt eller ikke er ikke så nøye... det må man ta og føle litt på :) .. men er nettstedet "aktivt" (i mangel på bedre ord), ja så har det ihvertfall potensiale til suksessfullt økonomisk (om det ikke allerede er)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Nettbutikker, konsulenttjenester, advokater, bilselgere .. så å si alle som tjener på noe annet enn innholdsproduksjon.
 

allegretto

Medlem
Nettbutikker, konsulenttjenester, advokater, bilselgere .. så å si alle som tjener på noe annet enn innholdsproduksjon.

Nei, nettbutikker bruker sjelden periodisk medlemskap for å gi tilgang til sine produkter/tjenester. Det nærmeste jeg kommer nettbutikk med periodisk medlemskap er nettsiden Joomla NinjaForge - Membership Her har jeg kjøpt "Lifetime" subscription.. men man kan også velge andre medlemsnivå.

Du nevner Konsulenter, advokater og bilselgere;
Vel, jeg tenker her kunn på rene webbaserte tjenester.

Selv benytter jeg meg av rundt 5-6 nettsider som kun tilbyr "paid membership" for å gi tilgang til sine komponenter, templates etc. Et eksempel er Joomlapolis - The home of Community Builder - Home (Community builder for Joomla) hvor man betaler en viss sum i mnd. for å få tilgang til ekstra funksjoner.
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
Hensikten er her å få listet opp eksempler på gode nettsider som kommer inn under kategorien(e) listet opp ovenfor.
Jeg holder selv på å utvikle en kombinert nisjekatalog/community, og trenger litt tips/inspirasjon/etc. i det videre arbeidet. Jeg har som sagt tilgang til endel utenlandsk slike nettsider som gjør stor suksess (totalt fri for reklame) og som har mange aktive brukere, men det virker som om det enda er få norske "paid membership" siter (utenom endel datingsider da, som gjør det temmelig godt).

Takk for inspill så langt!
 
Sist redigert av en moderator:
Topp