Kjapp og trygg hosting for Wordpress

eksportere varer fra russland til norge

sKrud

Meget sliten student
Hei

Om kun kort tid flytter jeg til moskva, har lekt litt med tanken at det muligens finnes ting jeg kan selge online (finn,qxl osv..) fra russland for å spe litt ekstra på det dyre livsoppholdet der...

Så er det noen som har ideer på hva som kan være billig i russland (utenom vodka) som jeg kunne solgt her i norge..??

Ryktepoeng deles ut i fleng til gode tips:)
 

Bjørn Andersen

Webmaster
lite med tips men her er en frase russisk, om du ikke kan russisk da.

Privet (hei). Menja zhavot Skrud (mitt navn er skrud). Hja is norwegii ( jeg er norsk) Hja nje govoritje pa russki ( jeg forstår ikke russisk) :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, jeg måtte en tur innom Google Translate nå ja. Skammelig bra! :D

Har du sett for deg noen prisklasse på produktene du ønsker og eksportere? Prater vi små summer som f.eks kaffekopper eller prater vi biler?
 

Fredrik

Medlem
Jeg ville gjort følgende: Funnet en vare jeg vet kan selge i Norge. Sjekket at varen ikke er toll pliktig (da blir det litt lettere og billigere). Funnet en leverandør av en slik vare i Russland som er god og billig. Hvis varen totalmessig blir billig i Norge kontra Norske leverandører så kjør på.

Det jeg kommer på i farten som er blitt gjort før er feks tømmer / lafte tømmer fra baltikum.

Eller hvis du finner en vare som er drit billig så lag en avtale med en Norsk distributør for å få volum til mindre arbeid. Hvis du feks hadde kommet til meg med overvåkningskameraer av god kvalitet men überbillig pris så hadde jeg nok testet deg ut.
 

sKrud

Meget sliten student
Vi prater nok ikke om biler, men det er i hovedsak pga det er så mye papir arbeid..

Tenkte litt på å kjøpe slike ulveskinnsluer, har en slik fra før (kjøp i norge). Å disse koster nesten ingenting i russland, men 1000vis av kroner her i norge.. Disse regner jeg med at jeg kunne solgt i bøtter og spann bare jungeltelegrafen hadde gått litt og gjennom finn.no..

Men problemet med dette produktet er jo litt smalt... Så bring it..

OT: Russisken over er gramatisk riktig, men jeg kjørte det gjennom Google translate for å få de riktige bokstavene..Bjørn: Er også litt usikker på om det heter Hja is norwegii, tror ikke is skal være der..har i værtfall lært: Hja norwegii altså: Я норвежский..
 

picxx

Well-Known Member
Om det fremdeles er slik det var for den del år siden i russland ville jeg heller prøvd med import andre veien.
Det er en god del nyrike i russland, men veldig lite å få kjøpt av vestlige varer.
 

sta

Medlem
Min erfaring er at mye er ganske dyrt i Russland, mens noe er veldig billig. Røyk og vodka er desverre utelukket, så som du selv er inne på tror jeg at det kan være lurt å satse på genuine russiske produkter som ulveskinnsluer, bjørneskinnsvotter, etc.

Jeg har vært noen ganger i Kirovsk og der var skaller og andre typer samisk påkledning veldig rimelig og av god kvalitet, så kanskje det kan være verdt å sjekke.

Hva med russisk litteratur (på russisk)? Bøker er veldig billig i Russland. Kanskje russisk-studenter ved UiO kan være aktuelle kunder?

For 10-15 år siden var ting som russisk produserte kikkerter svært billig og av bra kvalitet. Vet ikke om det fremdeles er tilfellet.

Jeg drev en periode å importerte mørkeromsutstyr fra Russland. Bra kvalitet og latterlig billig. Spesielt tykt papirbasert fotopapir var billig, rundt 5% av tilsvarende pris i Norge. Nå har vle digitalfoto tatt helt over og det finnes knapt noen som lager bilder på gammelmåten mer, så det er kanskje ikke så interessant lengre.

Lykke til med et interessant prosjekt.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Alt som er håndlaget er aktuelt! Det er på arbeidstimer russerne slår oss på pris!

Litt avhengig av hvor lenge du skal være, så kan det jo være aktuelt å sette opp en liten produksjonsbedrift av et eller annet der borte.
Kjøp inn 10 symaskiner og få de til å produsere skjorter på bestilling eksempelvis!
 

testdriver

Ha det bra..
Schtoij!

Russere er kjent for teen sin - kanskje du kan gjøre noen avtaler med små, norske teselgere uten kontakter?
 
Topp