Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Ekstern" visning av nettside utenfor firewall

morten00

New Member
Vet ikke om det er korrekt tittel på tråden da jeg er usikker på det tekniske rundt dette. Situasjonen er som følger, at jeg sitter bak en brannmur (hardware) med NAT, og der befinner også min webtjener seg. Vi har også en intern DNS-tjener.

Det er ingen problemer med å finne webtjeneren internt og utvikle og vise nettsider internt. Problemet er at det vi får opp internt ikke nødvendigvis er det samme som kommer opp for brukere utenfor vårt nettverk. Per dags dato er jeg ikke helt sikker på hva som gjør det, kanskje noe i innstillingen i Apache (VirtualHosts kanskje) eller kanskje feil i dns-oppføringer.

Til nå har jeg kontaktet venner o.l. som sitter eksternt for å få dem til å teste sidene, men dette blir for tungvint da de ikke alltid er tilgjengelige. Jeg har heller ikke tilgang til noe eksternt nettverk der jeg kan koble meg opp via vpn. Så jeg lurer på om det finnes et verktøy eller en tjeneste for å få testet hvordan nettsidene mine vises utenfor mitt eget nettverk? Finnes noe slikt, eventuelt en annen måte jeg kan "sette ting opp" på for å få testet sidene?

Jeg går dessuten ut i fra at det vil bare være en midlertidig periode jeg har behov for dette, inntil jeg har funnet ut hvordan (eller hvorfor) nettsidene er forskjellige eksternt vs internt.
 

morten00

New Member
Du kan koble deg opp via mobiltelefonen for å teste fra eksternt nett, siden du jo da kommer fra Telenor, NetCom eller andre.

Prøvde med min egen mobiltelefon, men den ser ut til å ha problemer med å vise nettsidene mine (i hvertfall da jeg testet). Mulig det er noe kompabilitetsproblemer. Skal forøvrig straks få en ny telefon.
 
Topp