Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Email lists wanted

Dag Frogner

Supermedlem
Men hvis du skriver deg opp på en epostliste hos komplett har du jo ikke samtykket til å få epost fra arne`s bilvask har du vel?

Du har KUN samtykket til å få epost fra komplett MED MINDRE det står i avtalen at du også, ved å godkjenne avtalen, vil få epsot fra arne`s bilvask.
 

picxx

Well-Known Member
Men hvis du skriver deg opp på en epostliste hos komplett har du jo ikke samtykket til å få epost fra arne`s bilvask har du vel?

Du har KUN samtykket til å få epost fra komplett MED MINDRE det står i avtalen at du også, ved å godkjenne avtalen, vil få epsot fra arne`s bilvask.

Du samtykker til å motta markedsføringshenvendelser.
Hva om du lager en e-post liste som affiliate da? Tror du virkelig du må ramse opp alle annonsører du kommer til å anbefale i brukervilkårene?
 

kongen

kongemedlem
1: Trådstarter ønsker å kjøpe epostadresser til privatpersoner for å sende epost om et eller annet (mest sannsynlig for å markedsføre et eller annet)
2: Loven forbyr noen å sende markedsføringshenvendelser på epost til privatpersoners epostadresser uten forutgående samtykke
3: Trådstarter har ikke forutgående samtykke på epostadresser han kjøper fra andre på denne måten

Konklusjon: Hvis trådstarter sender epost til en slik liste så er det brudd på loven
 

picxx

Well-Known Member
1. Det er derfor trådstarter vil kjøpe opt-in lister, for de har gitt sitt forutgående samtykke til å motta markedsføringshenvendelser.
 

picxx

Well-Known Member
Dette har vi da vært gjennom her før picxx?

Kan ikke huske det jeg, henvis meg gjerne til tråden.
Husker man diskuterte det å skrape mailadresser, noe som selvsagt er ulovlig da konsumenten ikke har gitt sitt samtykke til å motta noe som helst.
 

a10

Medlem
Faen gutta nå skjønner jeg ingenting, dere mener at når idiotene som kjøper lister med epost adressa mi fra brreg`s 3djepartsleverandør og spammer meg ned med Arne`s RC Biler og Viggo`s Kulepenner, så er det ulovlig? For her har jeg ikke kjørt noe opt-in...

Venter i spenning
 

picxx

Well-Known Member
Faen gutta nå skjønner jeg ingenting, dere mener at når idiotene som kjøper lister med epost adressa mi fra brreg`s 3djepartsleverandør og spammer meg ned med Arne`s RC Biler og Viggo`s Kulepenner, så er det ulovlig? For her har jeg ikke kjørt noe opt-in...

Det er ikke ulovlig, for firmaet ditt er ikke en forbruker.
Det er dog ulovlig hvis de sender til en personlig fiormaadresse f.eks. arne@firma.no
 
Topp