Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En har stjålet salgsteksten min...

En nettbutikk som selger mange forskjellige produkter har kopiert salgsteksten fra et produkt jeg har på min nettside. Jeg har brukt en lang salgstekst. Konkurrenten bruker utelukkende korte salgstekster på andre av sine produkter. Det ser ut til at min tekst er kopiert og limt inn og at det kun er gjort minimalt med forandringer. En skrivefeil fra min salgstekst er til og med kommet med. Jeg har gjort eieren oppmerksom på dette på epost. Det er umulig å komme frem på telefon. Hva kan og bør jeg gjøre?
 

sta

Medlem
Det skulle vel aldri være netthandelen.no det er snakk om? Vi har store problemer med at de stjeler salgstekster fra oss over en lav sko. Jeg har konfrontert dem med saken gjentatte ganger, fått advokat til å sende brev, etc. men de gir f.... og holder på som før. Vi har etterhvert gitt opp og sluttet å bry oss, men egentlig burde vi vel ta saken til rettssystemet for å statuere at vi ikke finner oss i det.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan - meg bekjent - anmelde de for brudd på din opphavsrett.
/d: LOV-1961-05-12-2 :d/ Åndsverkloven – åvl. Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).

Hvis du i tillegg sender en kopi til data-relaterte aviser der du spiller underdog som blir utnyttet av en stor og kynisk aktør skaper det kanskje en viss interesse hos motparten å komme til bunns av dette.

Jeg vet ikke om dette ble prøvd i en slik sammenheng så skulle tro det ville vært interessant for rettsstaten å få finne ut om dette faller innenfor lovens grenser.

Synes du kan godt nevne navnet til butikken da WF ranker ganske bra. Er temmelig sikker det ikke er en av mine butikker nemlig ;)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
"An eye for an eye"
Sett opp en blogg eller noe annet å stjel alt de har av produktanmeldelser.
Link hver post tilbake til egen butikk.

(p.s. husk å ta prt.scr. og foto av de faktiske forhold før du går til dette skritt.)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Move on.....fokuser på det du tjener penger på!

Så lenge det kun er snakk om en enkelt tekst har det null betydning for deg. Sørg heller for å være bedre enn dine konkurrenter på de tingene du er god på og som du tjener penger på.
 

sta

Medlem
Move on.....fokuser på det du tjener penger på!

Her er jeg faktisk helt enig. Selvom det er surt å se andre stjele ting man har lagt tid og ressurser i, så bør man også vurdere kostnaden ved å gjøre noe med saken opp mot det faktiske tapet man lider. I mange tilfeller lønner det seg desverre nok ikke rent økonomisk å ta kampen.
 
Topp