Kjapp og trygg hosting for Wordpress

En i familien min la inn en ordre på Tanum via min link, men ikke synlig som penger:

pleb

Medlem
Det eneste man kan gjøre er jo å stole på affiliateselskapene, men når man leser historier som denne og Metallian sin, så blir man jo smått bekymret...

Husker at samme tid som jeg for første gang hørt om Metallians CDON-historie hadde jeg noen tusen dyplenkeklikk til nettopp CDON. Antall salg og kroner? 0 og 0,- . :)

Så sånn er det.
 

Joakim@TD

Medlem
Hei folkens,

Det er helt riktig at det til tider vil være salg som ikke blir sporet, og det gjelder spesielt på programmer som ikke har G2 sporing implementert. G1 sporing er utelukkende tredjeparts cookie basert - og det er som kjent flere browsere og andre adware programmer som blokkerer det by default.

G2 sporings teknologien går ut på at nettbutikken/domenet selv setter cookies på vegne av oss, og det blir under veldig få omstendigheter blokkert siden er er førsteparts, og selv om det skulle være tilfellet - er det andre muligheter og verdier vi har mulighet til å spore salgene på.

Salg som ikke blir sporet varierer veldig, men man antar at det ligger et sted mellom 15-20% (varierer på "bransje") hvor det ikke er implementert G2 sporing.

Vi har mulighet til å kompensere for det, ved at dere sender inn ordrenummer
 

kongen

kongemedlem
Hvorfor tviholde på gammel og utdatert cookie-teknologi når den ikke virker godt nok? Og når det snart blir en lov mot cookie? Hvorfor ikke gå for en cookiefri løsning?
 
Hvorfor tviholde på gammel og utdatert cookie-teknologi når den ikke virker godt nok? Og når det snart blir en lov mot cookie? Hvorfor ikke gå for en cookiefri løsning?

Enig. Denne løsningen syntes ikke å fungere godt nok. Når kommer den nye loven, Kongen?
 

Joakim@TD

Medlem
Hvorfor tviholde på gammel og utdatert cookie-teknologi når den ikke virker godt nok? Og når det snart blir en lov mot cookie? Hvorfor ikke gå for en cookiefri løsning?

Vi ønsker såklart at alle våre partnere skal ha integrert G2 sporing, men det er en krevende implementering som ikke har alle mulighet til å implementere.

Det er viktig å huske at vi også taper omsetning på at salg ikke blir sporet - så vi har utviklere hos oss som daglig jobber mot dette problemet.

Vi er veldig klar over direktivene mot cookies, og det er lenge siden vi har startet å jobbe også mot dette problemet.
 

kongen

kongemedlem
Salg som ikke blir sporet varierer veldig, men man antar at det ligger et sted mellom 15-20% (varierer på "bransje") hvor det ikke er implementert G2 sporing.

Vi har mulighet til å kompensere for det, ved at dere sender inn ordrenummer

Hvorfor ikke bare øke provisjonen med 15-20% på G1 sporing?
 
Topp